У дисертації досліджувалась проблема формування музично-пізнавальної ініціативи майбутніх учителів музики (у т. ч. іноземних). Здійснено методологічний аналіз наукової літератури з визначеної проблеми; розкрито зміст і сутність й надане власне трактування музично-пізнавальної ініціативи майбутніх учителів музики; обґрунтовано феноменологічний науковий напрям, визначено науково-теоретичні підходи, принципові положення та адекватні педагогічні умови, які обумовили виокремлення структурних компонентів (усвідомлено-мотиваційний, сугестивно-емоційний, інтелектуально-творча активність, музично-пізнавальна зацікавленість, особистісно музично-адаптаційний, самостійно-продуктивний). Науково обґрунтовані розроблені критерії оцінки сформованості виокремлених компонентів та їх показники, відповідні рівні сформованості музично-пізнавальної ініціативи майбутніх учителів музики. Визначено та застосовано система методів відповідно змісту поетапної методики формування музично-пізнавальної ініціативи; експериментально перевірено ефективність запропонованої методики та доцільність її реалізації у навчальній та практичній самостійній діяльності.
В диссертации исследовалась проблема формирования музыкальнопознавательной инициативы будущих учителей музыки (в т. ч. иностранных). Осуществлен методологический анализ научной литературы по избранной проблеме; раскрыто ее содержание, сущность и предложена собственная трактовка музыкально-познавательной инициативы будущих учителей музыки; обсновано феноменологическое научное направление, определены научно-теоретические подходы, принципы и адекватные педагогические условия, которые обусловили обозначенные структурные компоненты (осознанно-мотивационный, суггестивно-эмоциональный, интеллектуальнотворческой активности, музыкально-познавательной заинтересованности, личностный музыкально-адаптационный, самостоятельно-продуктивный). Научно обоснованы розработанные критерии оценки сформированности выделенных компонентов и их показателей, соответствующие уровни сформированности музыкально-познавательной инициативы будущих учителей музыки. Теоретически обоснована представленная система методов, соответствующая содержанию поэтапной методики формирования музыкально-познавательной инициативы; экспериментально проверена эффективность преложенной методики и целесообразность ее реализации в учебной и практической самостоятельной деятельности.
The thesis examines a problem of formation of cognitive initiative future music teacher (including the student from other country) in the piano training process. Done theoretical and methodological analysis of the literature on a particular problem; revealed the essence of cognitive initiative of future music teacher based on theoretical characteristics of meaning the concept of "cognitive initiative" and present soft-meaning of "music-cognitive initiative"; defined scientific approaches, principles, influential factors that caused the separation of structural components (realizing-motivational, suggestive-emotional, cognitive and creative activity, music-cognitive interesting, personality music-adaptation, self-productive). Scientifically proved developed criteria and their indices are equal to formed of cognitive initiative future music teacher and structural components, corresponding levels formed of music-cognitive initiative future music teachers. Defined and used the methodical system in conformity to the content of every stage of formation of music-cognitive initiative future music teachers; experimentally verified the effectiveness of the proposed method and practicability of its implementation in practical educational them-self activity.