Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування фахової компетентності при підготовці фахівців професійної освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Титаренко, В. П.
dc.contributor.author Калязін, Ю. В.
dc.date.accessioned 2021-10-26T09:34:21Z
dc.date.available 2021-10-26T09:34:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Титаренко, В. П. Формування фахової компетентності при підготовці фахівців професійної освіти / В. П. Титаренко, Ю. В. Калязін // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. СL (150). – С. 152-160. – DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-150.2021.15. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35318
dc.description.abstract У сучасному світі не можна представити види діяльності, в яких не використовуються стандарти. Стандартизація передбачає не тільки фіксацію певних вимог, але і методи контролю, які здійснюються метрологічними або кваліметричними засобами. У галузі освіти України діє система забезпечення якості освіти, яка заснована на державних стандартах підготовки здобувачів. У статті розглядаються питання вивчення стандартизації у вищих навчальних закладах при підготовці бакалаврів професійної освіти. Проаналізований стандарт вищої освіти та освітня програма у цій галузі. На основі стандарту освіти розглянуті компетентності з питань стандартизації для студентів спеціальності “Професійна освіта”. Обґрунтовано запровадження окремої дисципліни для вивчення стандартизації, метрології та управління якістю. Зазвичай стандартизація розглядається як частина навчальних програм технічних професій або як частина професійного навчання, зокрема вузькоспеціалізована, пов’язана з особливими професійними вимогами. Поява нових стандартів, які виходять за рамки технічних питань (екологія, соціальна сфера та ін.), свідчить про необхідність усвідомлення мультидисциплінарного характеру стандартів. Майбутня робота у цьому напрямку може включати: підвищення інформованості і розвиток освіти із стандартизації; розробка узгодженого змісту освітніх програм; накопичення досвіду в галузі вивчення стандартів у навчальних закладах; підготовка навчальних матеріалів і підручників; продовження та вдосконалення практики професійного навчання з питань стандартів. ua
dc.description.abstract В современном мире нельзя представить виды деятельности, в которых не используются стандарты. Стандартизация предполагает не только фиксацию определенных требований, но и методы контроля, которые осуществляются метрологическими или квалиметрическими средствами. В сфере образования Украины действует система обеспечения качества образования, которая основана на государственных стандартах подготовки соискателей. В статье рассматриваются вопросы изучения стандартизации в высших учебных заведениях при подготовке бакалавров профессионального образования. Проанализирован стандарт высшего образования и образовательная программа в этой отрасли. На основе стандарта образования рассмотрены компетентности по вопросам стандартизации для студентов специальности “Профессиональное образование”. Обоснован ввод отдельной дисциплины для изучения стандартизации, метрологии и управления качеством. Обычно стандартизация рассматривается как часть учебных программ технических профессий или как часть профессионального обучения, в частности узкоспециализированная, связанная с особыми профессиональными требованиями. Появление новых стандартов, которые выходят за рамки технических вопросов (экология, социальная сфера и др.), свидетельствует о необходимости осознания мультидисциплинарного характера стандартов. Будущая работа в этом направлении может включать: повышение информированности и развитие образования по стандартизации; разработка согласованного содержания образовательных программ; накопление опыта в области изучения стандартов в учебных заведениях; подготовка учебных материалов и учебников; продолжение и совершенствование практики профессионального обучения по вопросам стандартов. ua
dc.description.abstract In today's world, it is impossible to imagine activities that do not use standards. Standardization involves not only the fixation of certain requirements, but also methods of control carried out by metrological or qualimetric means. In the field of education in Ukraine there is a system of quality assurance of education, which is based on state standards of training of applicants. In the article the questions of study of standardization are examined in higher educational establishments at preparation of bachelors of trade education. The standard of higher education and educational program are analysed in this industry. On the basis of standard educations are considered to the competence on questions of standardization for the students of speciality “Trade education”. The input of separate discipline is reasonable for the study of standardization, метрологии and management by quality. Standardization is usually seen as part of the training programs of technical professions or as part of vocational training, in particular specialized, related to special professional requirements. The emergence of new standards that go beyond technical issues (ecology, social sphere, etc.) indicates the need to understand the multidisciplinary nature of standards. Future work in this direction may include: raising awareness and developing standardization education; development of agreed content of educational programs; accumulation of experience in the field of studying standards in educational institutions; preparation of educational materials and textbooks; continuing and improving the practice of professional training on standards. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна освіта ua
dc.subject компетентність ua
dc.subject освітня програма ua
dc.subject програмний результат навчання ua
dc.subject стандартизація ua
dc.subject метрологія ua
dc.subject управління якістю ua
dc.subject стандарт вищої освіти ua
dc.subject профессиональное образование ua
dc.subject компетентность ua
dc.subject образовательная программа ua
dc.subject программный результат обучения ua
dc.subject стандартизация ua
dc.subject метрология ua
dc.subject управление качеством ua
dc.subject стандарт высшего образования ua
dc.subject trade education ua
dc.subject competence ua
dc.subject educational program ua
dc.subject programmatic result of teaching ua
dc.subject standardization ua
dc.subject метрология ua
dc.subject management by quality ua
dc.subject standard of higher education ua
dc.title Формування фахової компетентності при підготовці фахівців професійної освіти ua
dc.title.alternative Формирование профессиональной компетентности при подготовке специалистов профессионального образования ua
dc.title.alternative Forming of professional competence at preparation of specialists of trade education ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics