У сучасному світі не можна представити види діяльності, в яких не використовуються стандарти. Стандартизація передбачає не тільки фіксацію певних вимог, але і методи контролю, які здійснюються метрологічними або кваліметричними засобами. У галузі освіти України діє система забезпечення якості освіти, яка заснована на державних стандартах підготовки здобувачів.
У статті розглядаються питання вивчення стандартизації у вищих навчальних закладах при підготовці бакалаврів професійної освіти. Проаналізований стандарт вищої освіти та освітня програма у цій галузі. На основі стандарту освіти розглянуті компетентності з питань стандартизації для студентів спеціальності “Професійна освіта”. Обґрунтовано запровадження окремої дисципліни для вивчення стандартизації, метрології та управління якістю.
Зазвичай стандартизація розглядається як частина навчальних програм технічних професій або як частина професійного навчання, зокрема вузькоспеціалізована, пов’язана з особливими професійними вимогами. Поява нових стандартів, які виходять за рамки технічних питань (екологія, соціальна сфера та ін.), свідчить про необхідність усвідомлення мультидисциплінарного характеру стандартів. Майбутня робота у цьому напрямку може включати: підвищення інформованості і розвиток освіти із стандартизації; розробка узгодженого змісту освітніх програм; накопичення досвіду в галузі вивчення стандартів у навчальних закладах; підготовка навчальних матеріалів і підручників; продовження та вдосконалення практики професійного навчання з питань стандартів.
В современном мире нельзя представить виды деятельности, в которых не используются стандарты. Стандартизация предполагает не только фиксацию определенных требований, но и методы контроля, которые осуществляются метрологическими или квалиметрическими средствами. В сфере образования Украины действует система обеспечения качества образования, которая основана на государственных стандартах подготовки соискателей.
В статье рассматриваются вопросы изучения стандартизации в высших учебных заведениях при подготовке бакалавров профессионального образования. Проанализирован стандарт высшего образования и образовательная программа в этой отрасли. На основе стандарта образования рассмотрены компетентности по вопросам стандартизации для студентов специальности “Профессиональное образование”. Обоснован ввод отдельной дисциплины для изучения стандартизации, метрологии и управления качеством.
Обычно стандартизация рассматривается как часть учебных программ технических профессий или как часть профессионального обучения, в частности узкоспециализированная, связанная с особыми профессиональными требованиями. Появление новых стандартов, которые выходят за рамки технических вопросов (экология, социальная сфера и др.), свидетельствует о необходимости осознания мультидисциплинарного характера стандартов. Будущая работа в этом направлении может включать: повышение информированности и развитие образования по стандартизации; разработка согласованного содержания образовательных программ; накопление опыта в области изучения стандартов в учебных заведениях; подготовка учебных материалов и учебников; продолжение и совершенствование практики профессионального обучения по вопросам стандартов.
In today's world, it is impossible to imagine activities that do not use standards. Standardization involves not only the fixation of certain requirements, but also methods of control carried out by metrological or qualimetric means. In the field of education in Ukraine there is a system of quality assurance of education, which is based on state standards of training of applicants.
In the article the questions of study of standardization are examined in higher educational establishments at preparation of bachelors of trade education. The standard of higher education and educational program are analysed in this industry. On the basis of standard educations are considered to the competence on questions of standardization for the students of speciality “Trade education”. The input of separate discipline is reasonable for the study of standardization, метрологии and management by quality.
Standardization is usually seen as part of the training programs of technical professions or as part of vocational training, in particular specialized, related to special professional requirements. The emergence of new standards that go beyond technical issues (ecology, social sphere, etc.) indicates the need to understand the multidisciplinary nature of standards. Future work in this direction may include: raising awareness and developing standardization education; development of agreed content of educational programs; accumulation of experience in the field of studying standards in educational institutions; preparation of educational materials and textbooks; continuing and improving the practice of professional training on standards.