Процес підготовки музикантів-виконавців за освітньо-професійною програмою “Інструментально-оркестрове мистецтво” на здобуття освітньо-професійного ступеня бакалавр за спеціальністю 025 “Музичне мистецтво” галузі знань 02 “Культура і мистецтво” потребує залучення системного підходу. Методика викладання фахових дисциплін, до яких можна віднести фах, диригування та читання партитур, оркестр, ансамбль, інструментознавство, історію виконавства, передбачає узгодження їх змістовного рівня, орієнтування на певний напрям підготовки (естрадне, народне чи академічне інструментальне виконавство). Залежності від обраного напряму підготовки має підбиратися навчальний матеріал, а також репертуар, який становитиме основу концертних та навчальних програм студентів. Відповідно до напряму, за яким здійснюється підготовка виконавців, має акцентуватися увага на розвитку навичок імпровізації, відтворення народної манери виконання чи використання сучасних прийомів гри і композиторських технік. Опанування фахових дисциплін дає змогу кристалізувати виконавські (сольні, ансамблеві та оркестрові) якості музикантів. Серед вибіркових дисциплін, що мають безпосередній стосунок до процесу становлення професійних музичних ознак, варто виділити сольно-ансамблевий та диригентський практикум, інструментування та аранжування, сучасні музичні технології. Ці дисципліни доповнюють масив теоретичних знань та практичних навичок, що є необхідними для професійної діяльності музиканта-інструменталіста. Здійснення власних аранжувань та інструментувань творів, які здобувають сценічне звукове втілення, покращує результати та сприяє опануванню комплексними навичками, які стануть у нагоді у професійній діяльності. Спільність стратегії під час викладання фахових дисциплін досягається у разі, коли один викладач проводить заняття з фаху та ансамблю (оркестру). Це дає змогу комплексно вирішувати творчі завдання, що мають практичне значення.
The process of training musicians-performers in the educational-professional program "Instrumental and Orchestral Art" for the bachelor's degree in 025 "Musical Art" in the field of knowledge 02 "Culture and Art" requires a systematic approach. Methods of teaching professional disciplines, which include specialty, conducting and reading scores, orchestra, ensemble, instrumentation, history of performance involves the coordination of their content level, focusing on a particular area of training (pop, folk or academic instrumental performance). Depending on the chosen direction of training, educational material should be selected, as well as the repertoire, which will form the basis of concert and educational programs of students. In accordance with the direction in which the training of performers is carried out, attention should be paid to the development of improvisation skills, reproduction of folk style of performance or use of modern techniques and compositional techniques. Mastering professional disciplines allows to crystallize the performing (solo, ensemble and orchestral) qualities of musicians. Among the elective disciplines that are directly related to the process of formation of professional musical characteristics, it is worth highlighting the solo ensemble and conducting workshop, instrumentation and arrangement, modern music technology. These disciplines complement the array of theoretical knowledge and practical skills necessary for the professional activity of a musician-instrumentalist. Making own arrangements and instrumentation of works that acquire the stage sound embodiment, improves the results and promotes the acquisition of complex skills that will be useful in professional activities. The commonality of strategy in the teaching of professional disciplines is achieved in the case when one teacher conducts classes in the specialty and ensemble (orchestra). This allows you to comprehensively solve creative problems that have practical significance.