Стаття містить аналіз проблеми підготовки майбутніх учителів до роботи з учнями в умовах полікультурного середовища, розкриває значущість полікультурної компетентності як складової частини професійної підготовки майбутнього вчителя, наводить основні погляди відомих учених на окреслені питання. Основним завданням закладу вищої освіти стає сьогодні підготовка особистості вчителя, спроможного творчо й грамотно розв’язувати питання вирішення міжособистісних конфліктів, запобігати їх виникненню, оскільки в Україні спостерігаємо багатокультурне й етнічне розмаїття народів, що її населяють. Шляхи удосконалення професійної підготовки майбутніх учителів до формування навичок міжкультурної комунікації учнів потребують зміни в контексті повноцінного розвитку особистісних функцій вчителя, врахування особливостей його загальнокультурного розвитку, рівня гуманітарної культури загалом. Охарактеризовано структуру полікультурного освітнього середовища закладу освіти, до якої належать компоненти, що безпосередньо відображають національний склад колективу викладачів (вчителів) та здобувачів вищої освіти, організаційні та психолого-педагогічні умови, які уможливлюють здійснення полікультурної освіти й підготовки майбутніх фахівців до майбутньої професійної діяльності, враховуючи її специфіку. У статті наведено концепцію формування навичок міжкультурної комунікації учнів у Мелітопольському державному педагогічному університеті імені Богдана Хмельницького, що використовується в освітньому процесі під час підготовки майбутніх учителів. Авторами співвіднесені поняття культури і полікультурності. Культура стає не тільки засобом вияву індивідуально-особистісної специфіки спілкування, а й одним з найважливіших інструментів засвоєння і реалізації суто людського способу життєдіяльності, приводяться думки вчених щодо унеможливлення особистісного розвитку та становлення особистості без урахування впливу культури та її комунікативного розвитку. У статті обґрунтовані наукові підходи до створення концепції формування навичок міжкультурної комунікації учнів.
The article contains an analysis of the problem of future teachers preparations to work with students in a multicultural environment, reveals the importance of multicultural competence as part of future teachers professional training, presents the main views of well-known scientists on the outlined issues. The main task of a higher education institution today is to train a teacher who is able to resolve interpersonal conflicts issues creatively and competently, to prevent their occurrence, as we see multicultural and ethnic diversity of different peoples in Ukraine. The ways to improve future teachers’ professional training to develop students’ intercultural communication skills need to change in the context of the teacher’s personal functions full development, taking into account the peculiarities of his general cultural development, the level of humanitarian culture in general. The structure of the educational institution multicultural educational environment is characterized, which includes components that directly reflect the national composition of the teachers’ team and students who study to get higher education, organizational and psychological – pedagogical conditions that allow multicultural education and future professionals training for future professional activity taking into account its specifics. The article presents the concept of students intercultural communication forming skills at Melitopol State Teachers Training University named after Bohdan Khmelnytsky, which is used in the educational process during the future teachers training. The authors correlate the concepts of culture and multiculturalism. Culture becomes not only a means of expressing individual and personal specifics of communication, but also one of the most important tools for a purely human way of life assimilation and implementation. The article substantiates scientific approaches to the students’ intercultural communication forming skills creation concept.