У статті обґрунтовано структурно-функціональну модель підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації, яку інтерпретовано як зумовлений метою та завданнями цілісний формувальний педагогічний процес під впливом спеціально виокремлених педагогічних умов, який спрямовано на результат – набуття знань, умінь і навичок та якостей для ефективної професійної комунікації, через комплекс підібраних та взаємодіючих форм, методів, засобів, ґрунтуючись на обраних принципах та підходах. Виокремлення складників запропонованої моделі дозволило розбити її на блоки: цілепокладання, змістовий, організаційний, результативний. Блок цілепокладання включає мету та завдання підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації. Метою освітнього процесу в розробленій структурно-функціональній моделі є формування готовності майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації, що реалізується завдяки таким завданням: розвитку ціннісних орієнтацій та мотивації майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації; формуванню знань та умінь професійної комунікації; розвитку здатності до самоосвіти та самовдосконалення у професійній комунікації. Змістовий блок охоплює компоненти готовності майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації (мотиваційно-ціннісний, когнітивно-праксеологічний, рефлексивнокорегувальний), підходи та принципи, на яких вона базується, педагогічні умови. Організаційний блок включає методи навчання, форми організації освітнього процесу, зміст та засоби навчання. Результативний блок охоплює критерії, показники, рівні та результат підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації. Подана модель складена відповідно до логіки освітнього процесу та особливостей підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків. Реалізація педагогічних умов через розроблену модель дає можливість комплексного всебічного підходу до вирішення проблеми недостатнього рівня підготовки майбутніх авіаційних інженерів-механіків до професійної комунікації.
The article substantiates the structural and functional model of future aircraft maintenance engineers’ training to professional communication, which is interpreted as a holistic pedagogical process conditioned by the purpose and tasks under the influence of specially selected pedagogical conditions, which is aimed at the result – knowledge, skills and qualities professional communication, through a set of selected and interacting forms, methods, tools, based on selected principles and approaches. Defining the components of the proposed model allowed dividing it into blocks: goal-setting, content, organizational, resulting. The goal-setting block includes the purpose and objectives of training future aircraft maintenance engineers for professional communication. The content block covers the components of future aircraft engineers’ readiness for professional communication (motivational-value, cognitive-praxeological, reflexive-corrective), approaches and principles which it is based on, pedagogical conditions. The organizational unit includes teaching methods, organization forms of the educational process, content and means of teaching. The resulting block covers the criteria, indicators, levels and results of future aircraft maintenance engineers’ training for professional communication. The given model is developed according to the logic of educational process and features of future aircraft maintenance engineers’ training. The implementation of pedagogical conditions through the developed model allows a comprehensive approach to solving the problem of insufficient level of future aircraft maintenance engineers’ training for professional communication.