ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Костенко, Л. Д. | |
dc.date.accessioned | 2021-10-25T11:13:58Z | |
dc.date.available | 2021-10-25T11:13:58Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Костенко Л. Д. Діяльність Малої академії наук у 1994–2014 рр. / Л. Д. Костенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 81. – С. 116-119. -DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.81.24 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35283 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано діяльність Малої академії наук – освітньої системи, яка використовує нові форми організації позашкільної освіти та сприяє цілісному, багаторівневому виявленню та відбору обдарованих дітей, залученню їх до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської, винахідницької, пошукової діяльності, забезпеченню духовного, інтелектуального, творчого розвитку, створенню умов для соціального та професійного самовизначення особистості з орієнтуванням на національні інтереси держави в історичний період 1994–2014 рр. Автор зупиняється на формах роботи Малої академії наук учнівської молоді: освітніх проектах Малої академії наук України, які стають основними формами роботи, спрямованими на розвиток інтелектуальних і творчих здібностей особистості; проведенні масових заходів з обдарованою молоддю (результати своїх досліджень учні – члени Малої академії наук України представляють під час учнівських наукових конференцій, колоквіумів, семінарів, презентацій); співпраці з навчальними закладами, науковими установами, громадськими організаціями всеукраїнського та міжнародного рівня. У статті розглядаються організаційні форми, за якими відбувається соціальне замовлення на пошук, розвиток і підтримку обдарованих дослідників: державне фінансування проведення районних, міських, обласних конкурсів, фестивалів, виставок, олімпіад, турнірів із різних напрямів інтелектуальної, художньої, еколого-природничої, науково-технічної творчості учнів; державне фінансування щорічного Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт. Звертається увага й на такі форми роботи Малої академії наук, як навчальні сесії, індивідуальні консультації, турніри, лекторії, семінари тощо. Автор доходить висновку, що Мала академія наук України нині стала загальнодержавним науково-освітнім проектом, що ставить за мету створення та впровадження ефективної системи пошуку та відбору, навчання та розвитку, підтримки обдарованих дітей, намагаючись об’єднати для цього дії та ресурси державних і громадських інститутів, громадськості, бізнес-структур. | ua |
dc.description.abstract | The article analyzes the activities of the Small Academy of Sciences an educational system that uses new forms of out-ofschool education and promotes holistic, multilevel identification and selection of gifted children, involving them in research, experimental, design, inventive, exploratory activities, providing spiritual, intellectual, creative development, creating conditions for social and professional self-determination of the individual with a focus on the national interests of the state in the historical period 1994–2014. The author dwells upon the forms of work of the Small Academy of Sciences of students: educational projects of the Small Academy of Sciences of Ukraine, which become the main forms of activity aimed at the development of intellectual and creative abilities of the individual; conducting mass events with gifted youth (the results of their research are presented by students – members of the Small Academy of Sciences of Ukraine at students’ scientific conferences, colloquia, seminars, presentations); cooperation with educational institutions, scientific institutions, public organizations of all-Ukrainian and international level. The publication considers organizational forms by which the social demand for the search, development and support of gifted researchers is realized: public funding for district, city, regional contests, festivals, exhibitions, competitions, tournaments in various fields of intellectual, artistic, environmental, scientific and technical creative activity of students; state funding of the annual All-Ukrainian contest on defending students’ research works. Attention is also paid to such forms of work of the Small Academy of Sciences as training sessions, individual consultations, tournaments, lectures, seminars, etc. The author concludes that today the Small Academy of Sciences of Ukraine became a nationwide research and educational project that aims to create and implement an effective system of search and selection, training and development, support of gifted children, attemting to combine for this the activity and resources of state and public institutions, the society, business structures. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | Мала академія наук | ua |
dc.subject | форми роботи Малої академії наук | ua |
dc.subject | освітні проекти | ua |
dc.subject | масові заходи із обдарованою молоддю | ua |
dc.subject | турнір | ua |
dc.subject | Small Academy of Sciences | ua |
dc.subject | forms of work of the Small Academy of Sciences | ua |
dc.subject | educational projects | ua |
dc.subject | mass events with gifted youth | ua |
dc.subject | tournament | ua |
dc.title | Діяльність Малої академії наук у 1994–2014 рр. | ua |
dc.title.alternative | Activities of the Small Academy of Sciences in 1994–2014 | ua |
dc.type | Article | ua |