Службово-оперативна (бойова) діяльність представників інституцій сектору безпеки й оборони України із правоохоронними функціями може відбуватися в екстремальних умовах, які передбачають застосування заходів фізичного впливу (сили), спецзасобів, табельної вогнепальної зброї, спеціальної техніки тощо, що потребує від правоохоронців різних категорій відповідної професійної (службової, індивідуальної) підготовленості. Виконання завдань за призначенням у зазначених вище умовах вимагає високого рівня тактичної, спеціальної та спеціальної фізичної підготовленості правоохоронців різних категорій та вікових груп, зокрема майбутніх офіцерів, який досягається засобами тактико-спеціальної, вогневої, фізичної та спеціальної фізичної підготовки і є актуальним напрямом наукової розвідки. Головною метою роботи є розроблення та апробація педагогічних умов формування готовності майбутніх офіцерів-правоохоронців до виконання завдань за призначенням в системі тактико-спеціальної підготовки із використанням технічних засобів навчання, а також засобів фізичної та спеціальної фізичної підготовки. Упродовж першого етапу емпіричного дослідження проведено аналіз науково-методичної та спеціальної літератури, у яких розкриваються основні напрями вирішення окресленої проблематики. У динаміці другого етапу дослідження нами обґрунтовано доцільність та необхідність впровадження у систему тактико-спеціальної підготовки курсантів Харківського національного університету внутрішніх справ (ХНУВС) педагогічних умов формування їх готовності до виконання завдань за призначенням із акцентованим використанням технічних засобів, а також засобів фізичної та спеціальної фізичної підготовки. З метою практичної перевірки ефективності розроблених нами педагогічних умов організовано педагогічний експеримент, у якому взяли участь курсанти ХНУВС (n=84 особи). Досліджуваних курсантів було розподілено на контрольну групу (Кг, n=42 особи), та експериментальну групу (Ег, n=42 особи). Під час педагогічного експерименту курсанти Кг в системі тактико-спеціальної підготовки використовували чинну нормативно-правову базу, а також методичні рекомендації (комплекс навчально-методичного забезпечення) з організації практичних занять із тактико-спеціальної підготовки. Курсанти Ег додатково використовували розроблені нами педагогічні умови, які передбачали акцентоване використання засобів фізичної та спеціальної фізичної підготовки, а також сучасного наукового інструментарію. Порівнюючи показники до та після використання розроблених нами педагогічних умов, встановлено, що результати, отримані наприкінці педагогічного експерименту у досліджуваних групах, суттєво підвищилися у порівнянні із вихідними даними, і ці відмінності в основному достовірні (Ег, P≤0,05).
Service-operational (combat) activity of representatives of institutions of the Security and Defense Sector of Ukraine with law enforcement functions can take place in extreme conditions, involving the use of Martial Arts (Forces), special means, firearms, special equipment, etc., which requires law enforcement officers of different categories of appropriate professional (official, individual) training. Performing assigned tasks in the above conditions requires a high level of Tactical, Special and Special Physical training of law enforcement officers of different categories and age groups, including future officers, which is achieved by Tactical-Special, shooting training, Physical and Special Physical training and is an important area of Scientific Intelligence. The Main Purpose of the work is to develop and test the Pedagogical conditions for the formation of readiness of future law enforcement officers to perform assigned tasks in the System of Tactical Special Training using Technical means of training, as well as means of Physical and Special physical training. During the first stage of the empirical study, an analysis of scientific and methodological and special literature was conducted, which reveals the main directions of solving the outlined problems. In the dynamics of the second stage of the study, we substantiated the feasibility and necessity of introducing into the System of Tactical Special training of cadets of Kharkiv National University of Internal Affairs (KNUIA) Pedagogical conditions for forming their readiness to perform tasks with the use of Technical means training. For the purpose of practical check of efficiency of the Pedagogical conditions developed by us the Pedagogical experiment in which cadets of KNUIA (n=84 persons) took part is organized. The studied cadets were divided into a Control group (Kg, n=42 people) and an Experimental group (Eg, n=42 people). During the Pedagogical experiment, the cadets of Kg in the System of Tactical and Special training used the current legal framework, as well as Methodological recommendations (a Set of Educational and Methodological support) for the organization of Practical classes on Tactical and Special training. In turn, the cadets of Eg additionally used the Pedagogical conditions developed by us, which provided for the accentuated use of means of Physical and Special physical training, as well as Modern Scientific tools. Comparing the indicators before and after the use of the Pedagogical conditions developed by us, it was found that the results obtained at the end of the Pedagogical experiment in the studied groups significantly increased compared to the initial data and these differences are mostly significant (Eg, P≤0,05).