У ХХІ столітті особливо гостро постала проблема впливу медіа на діяльність військових організації, адже медіа може стати як сприятливим фактором у військовій діяльності, так і перешкодою. Саме тому військові лідери мають бути здатні протидіяти негативним наслідкам впливу медіа, а також використовувати їх потужності в інтересах армії. Мета розвідки – намітити шляхи інтегрування елементів медіаграмотності в курс “Лідерства” для майбутніх офіцерів Національної гвардії України. Зазначено, що з огляду на необхідність сформувати в майбутніх лідерів Національної гвардії України компетентність вибудовувати комунікацію з медіа на засадах інтересів організації, варто сфокусуватися на формуванні навичок критичного мислення й імунітету до маніпуляцій громадською свідомістю та пропаганди. З цією метою подано проєкт програми “Основи медіаграмотності”. Наведено приклади вправ із медіаграмотності для інтегрування в заняття з “Лідерства” для курсантів Національної академії Національної гвардії України. Запропоновано орієнтовні теми фінального проєту з медіаграмотності в межах дисципліни “Лідерство”. Зазначено, що сьогодні успішне виконання професійних обов’язків не в останню чергу залежить від здатності військового лідера вибудувати ефективну взаємодію з громадянським суспільством у медіапросторі, який повсякчас змінюється. Саме тому важливою складовою частиною професійної компетентності лідера Національної гвардії України визначено здатність орієнтуватися в медіапросторі, добирати інформацію, аналізувати її з огляду на доцільність і достовірність, використовувати медіаресурси для досягнення цілей організації, а також протистояти інформаційним загрозам. Для цього необхідно систематично впроваджувати засади медіаграмотності в усіх сферах військового навчання й професійної діяльності Національної гвардії України.
In the 21st century, the problem of the media’s influence on the activities of military organizations has become particularly acute, as the media can become both a favorable factor in military activities and an obstacle. That is why military leaders must be able to counter the negative effects of media influence, as well as use their power in the interests of the military. The purpose of the article is to outline ways to integrate elements of media literacy into the Leadership course for future officers of the National Guard of Ukraine. It is noted that given the need to form in future leaders of the National Guard of Ukraine the competence to build communication with the media on the basis of the interests of the organization, it is worth focusing on developing critical thinking skills and immunity to manipulation of public consciousness and propaganda. A draft program "Fundamentals of Media Literacy" was submitted. Examples of media literacy exercises for integration into Leadership classes for cadets of the National Academy of the National Guard of Ukraine are given. Approximate topics of the final project on media literacy within the discipline "Leadership" are offered. It is noted that today the successful performance of professional duties depends not least on the ability of the military leader to build effective interaction with civil society in the ever-changing media space. That is why an important component of the professional competence of the leader of the National Guard of Ukraine is the ability to navigate in the media space, select information, analyze it for feasibility and reliability, use media resources to achieve organizational goals and resist information threats. So it is necessary to systematically implement the principles of media literacy in all spheres of military training and professional activity of the National Guard of Ukraine.