Входження України в єдиний європейський простір зумовлює модернізацію та пошук ефективних шляхів, технологій, форм щодо забезпечення якості освітніх послуг. Важливого значення в освітньому процесі набуває всебічний розвиток особистості, формування здатності до творчого самовираження, реалізація свого природного потенціалу, підготовка до готовності навчатися впродовж життя. Формування творчих навичок відбувається з дошкільного віку через включення дитини у різноманітні види мистецької діяльності. У статті висвітлено теоретичні питання проблеми впливу художньо-продуктивної діяльності на всебічний розвиток старшого дошкільника зі зниженим зором. Проведено науковий аналіз ступеня розробки проблеми фахівцями. Дослідження багатьох учених у галузі тифлопедагогіки та тифлопсихології довели, що художня діяльність має корекційний вплив на розвиток особистості дитини з порушеннями зору, оскільки у дитини розвиваються сприймання, почуття, креативне мислення, уява, творчі здібності, впевненість у своїх силах, що допомагає дитині з порушеннями зорового аналізатору почуватися впевненіше, розвиваються її комунікативні здібності тощо. Різні види художньої діяльності мають величезний вплив на особистість дитини з порушеннями зору, її подальший розвиток, становлення та соціалізацію. Головне завдання художньо-продуктивної діяльності дітей дошкільного віку полягає в емпіричному, чуттєвому пізнанні світу; вихованні пізнавальної і творчої активності; осмисленні краси в усіх її формах; особливості, неповторності, що передана в яскравих кольорах, цікавих формах, візерунках, розписах, малюнках; прилученні дитини до світу мистецтва. У статті наведено корекційні завдання у межах навчання художньо-продуктивної діяльності. Указано, що художньо-продуктивна діяльність є основою загального розвитку дитини, впливає на розвʼязання завдань усіх напрямів виховання. Конкретизовано, що корекційно-педагогічна робота полягає в тому, щоб навчити дітей з порушеннями зору бачити прекрасне в навколишньому, у житті, природі, у суспільних відносинах людей, емоційно збагатити особистість дитини, якому багато чого недоступно для безпосередньо-почуттєвого сприйняття дійсності.
Ukraine’s entry into the single European space determines the modernization and search for effective ways, technologies, forms to ensure the quality of educational services. The comprehensive development of the personality, the formation of the ability to creative self-expression, the realization of one’s natural potential, and the preparation for readiness to learn throughout life acquire importance in the educational process. The formation of creative skills occurs from preschool age through the inclusion of the child in various artistic activities. This article highlights the theoretical issues of the problem of the impact of artistic and productive activities on the comprehensive development of senior preschoolers with low vision. A scientific analysis of the degree of problem development by specialists has been carried out. Studies by many scientists in the field of typhlopedagogy and typhlopsychology have shown that artistic activity has a corrective effect on the development of personality of a child with visual impairments, as the child develops perception, feelings, creative thinking, imagination, creativity, self-confidence, helping a child with disabilities. visual analyzer to feel more confident, develop her communication skills, etc. Different types of artistic activity have a huge impact on the personality of a child with visual impairments, its further development, formation and socialization. The main task of artistic and productive activities of preschool children is empirical, sensory cognition of the world; education of cognitive and creative activity; comprehension of beauty in all its forms; features, uniqueness, transmitted in bright colors, interesting shapes, patterns, paintings, drawings; involving the child in the world of art. The article presents correctional tasks within the framework of teaching artistic and productive activities. It is indicated that artistic and productive activity is the basis of the general development of the child, influences the solution of problems of all directions of education. It is specified that correctional and pedagogical work is to teach children with visual impairments to see the beautiful in the environment, in life, nature, in public relations, emotionally enrich the personality of the child, who has much inaccessible to direct sensory perception of reality.