У статті охарактеризовано особливості формування готовності майбутніх офіцерів до професійної діяльності у вищих військових навчальних закладах на засадах акмеологічного підходу; розглянуто сучасні інтерпретації терміну “акмеологія”; виокремлено особливості військової акмеології як окремого практичного напряму дослідження. Запропоновано етапи професійного становлення особистості (професіоналізм особистості, професіоналізм діяльності, творчість і творчий результат) та значущі риси кар’єрного зростання військовослужбовця (техніко-функціональна грамотність, продуктивний менеджмент, служіння та виклик). Проаналізовано етапи процесу формування готовності до професійного зростання: самоусвідомлення курсантом необхідності до професійного вдосконалення, вміння самостійно приймати рішення щодо свого професійного самовдосконалення, вміння визначати самостійну роботу над собою, займатися практичною діяльності згідно програми самоосвіти та самовиховання, здатність проводити самоаналіз, самооцінку та підбивати підсумки своєї професійної майстерності. Зазначено, що в структурі позаслужбового часу курсанта є вільний час, як можливість займатися самоосвітою та самовихованням. У статті вільний час розглядається як засіб досягнення курсантами “акме” своєї професійної майстерності. Встановлено, що формування готовності на засадах акмеологічного підходу у майбутніх офіцерів до професійної діяльності у вищих військових навчальних закладах сприятиме організації об’єктивних (покращення матеріально-технічної бази вищого військового навчального закладу, наслідування військовим традиціям, організації навчальних занять завдяки інтерактивним формам навчання) та суб’єктивних (демократизація взаємодії, запровадження методик професійного та особистісного вдосконалення) чинників.
The article presents peculiarities of formation of future officers’ readiness for professional activity in higher military educational institutions on the basis of the acmeological approach; considers modern interpretations of the term “acmeology”; singles out features of military acmeology as a separate practical research field. The stages of professional development of personality (professionalism of personality, professionalism of activity, creativity and creative result) and significant features of career development of a serviceman (technical-functional literacy, productive management, service and challenges) are suggested. The stages of the process of formation of readiness for professional development are analyzed: the cadet’s awareness of the need for professional improvement, the ability to make independent decisions concerning professional self-improvement, the ability to determine what independent work on himself is needed, engagement in practical activities within self-education program, the ability to conduct self-analysis, self-assessment and summing up his professional skills. It is noted that the structure of a cadet’s off-duty time includes free time, which is an opportunity to engage in self-education. The article considers free time as a means for cadets to achieve the “acme” of their professional skills. It is established that formation of future officers’ readiness for professional activity in higher military educational institutions on the basis of the acme approach will promote organization of objective (improvement of material and technical base of higher military educational institutions, adhering to military traditions, organization of instruction using interactive forms of training) and subjective (democratization of interaction, introduction of techniques of professional and personal improvement) factors.