Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості розвитку мовлення в дітей із розладами аутистичного спектра

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бєлова, О. Б.
dc.date.accessioned 2021-10-20T06:53:53Z
dc.date.available 2021-10-20T06:53:53Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Бєлова О. Б. Особливості розвитку мовлення в дітей із розладами аутистичного спектра / О. Б. Бєлова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 81. – С. 26-30. -DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.81.06 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35254
dc.description.abstract У статті теоретично обґрунтовано показники мовленнєвого розвитку у дітей з розладами аутистичного спектра. Метою дослідження є теоретичне вивчення особливостей розвитку мовлення у дітей з розладами аутичного спектра. Завдання дослідження: висвітлити теоретичний аналіз наукових досліджень, як класичної так і сучасної медичної, психологічної та педагогічної літератури з проблеми вивчення; розглянути причини виникнення аутизму його види за Міжнародною класифікацію хвороб (дитячий аутизм, атиповий аутизм, синдром Ретта і синдром Аспергера); охарактеризувати психічний стан та особливості розвитку мовлення у дітей з розладами аутистичного спектра. У результаті науково-теоретичних досліджень було встановлено, що залежно від специфіки порушень та ступеня ураження кори головного мозку розвиток мовлення у дітей із порушеннями спектра аутизму має своєрідну варіативність та особливості: визначається мінливість розвитку мовлення; виявлено різні рівні розвитку мовлення залежно від типу аутизму. У науковому дослідженні висвітлено різні групи дітей з аутистичним спектром та визначено розвиток їх активного мовлення. Діти першої групи мають порушення мовлення через розумову відсталість. Порушення мовлення у дітей другої групи характеризуються затримкою в організації свідомості. У дітей третьої групи спостерігається порушення мовлення з кататонічними симптомами. Порушення мовлення через психічний регрес виявлено у четвертої групи дітей. Мовленнєві порушення у п’ятої групи дітей пов’язані з патологією асоціативного процесу. У дітей із розладами аутистичного спектра виявлено затримку у розвитку мовлення, не достатньо сформований словниковий запас, мовлення незрозуміле, безглузде, обмежене, з наявною ехолалією, аграматизмом, відсутністю мотивації до спілкування, комунікативна депривація, діти цієї категорії потребують особливого навчально-корекційного підходу. Під час формувального впливу вони мають можливість опанувати базові комунікативні функції: розгорнуте фразове мовлення, набути соціально-емоційні навички, що значно полегшить їх взаємодію з близьким оточенням. ua
dc.description.abstract In scientific work, the theoretical analysis on the problem of studying the indicators of speech development in children with autism spectrum disorders. The purpose of the study is a theoretical study of features of speech development in children with autistic spectrum disorders. Objectives of the study: to highlight the theoretical analysis of the scientific literature, both classical and modern research, on the problem of study; consider the causes of autism, the causes of speech disorders, and features of speech development for children autistic disorders; described species according to the International Classification of Diseases. As a result of scientific and theoretical research it was determined that depending on the specifics of disorders and the degree of lesions of the cerebral cortex, speech development in children with autism spectrum disorders have its own characteristics; the variability of speech development is determined; revealed a different levels of development of speech depending on the type of autism. The study described different groups of children with autism spectrum in the determine development of their active speech. Children in the first group have speech disorders due to mental retardation. Speech disorders in children of the second group are characterized by a delay in the organization of consciousness. In children of the third group, speech disorders of catatonic symptoms were observed. Speech disorders due to mental regression are observed in the fourth group. Speech disorders in the fifth group of children are associated with the pathology of the associative process. Delay in speech development, depleted vocabulary, unclear, meaningless, limited speech, the presence of echolalia, agrammatism, lack of motivation to communicate, communicative deprivation, requires a special training and correction approach. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject діти з розладами аутистичного спектра ua
dc.subject мовлення ua
dc.subject порушення мовлення ua
dc.subject children with autism spectrum disorders ua
dc.subject speech ua
dc.subject speech disorders ua
dc.title Особливості розвитку мовлення в дітей із розладами аутистичного спектра ua
dc.title.alternative Features of speech development in children with autistic spectrum disorders ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу