Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Вплив експериментальної програми секційних занять волейболом на руховий розвиток високорослих підлітків

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Андрійчук, Ю. М.
dc.contributor.author Гордійчук, В. І.
dc.contributor.author Дишко, О. Л.
dc.date.accessioned 2021-10-20T06:49:20Z
dc.date.available 2021-10-20T06:49:20Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Андрійчук, Ю. М. Вплив експериментальної програми секційних занять волейболом на руховий розвиток високорослих підлітків / Ю. М. Андрійчук, В. І. Гордійчук, О. Л. Дишко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 81. – С. 18-21. -DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.81.04 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35252
dc.description.abstract Статтю присвячено проблемі особливостей рухового розвитку високорослих підлітків (хлопців). Дослідження доповнює та розширює дані стосовно особливостей рухового розвитку високорослих школярів у процесі секційних занять волейболом. Розроблена нами експериментальна програма секційних занять волейболом була спрямована на оптимізацію фізичного стану високорослих підлітків з акцентом на удосконалення аеробної, силової витривалості та гнучкості у процесі шкільних секційних занять. Відмінними ознаками цієї програми були: акцент на використання засобів для підвищення аеробної, силової витривалості й гнучкості; визначення оптимальних пульсових режимів під час виконання вправ на удосконалення аеробної витривалості для високорослих учнів з різним рівнем рухового розвитку. Після 36 тижнів формувального експерименту проведені дослідження рухового розвитку в експериментальній і контрольній групах учнів-волейболістів. У формувальному педагогічному експерименті взяли участь 190 осіб, котрі займаються у секції з волейболу. Контрольна група – 98 осіб (14-річних – 32, 15-річних – 30 та 16-річних – 36), експериментальна – 92 особи (14-річних – 32, 15-річних – 30 та 16-річних – 30). Установлено, що при диференційованому впливі у процесі формувального експерименту відбулися істотні позитивні зміни статичної витривалості у 15 та 16 років і гнучкості у 14–16 років у школярів експериментальної групи. Також в експериментальній групі порівняно з контрольною достовірно зросли показники абсолютної кистьової динамометрії у 16 років та в 15 і 16 років – відносної, динамічної силової витривалості в 14–16 років; координаційних здібностей у 14 років; латентного часу рухової реакції на звук у 14 і 16 років; латентного часу рухової реакції на світло в 14 років. Результати дослідження об’єктивно показують, що впровадження розробленої і запропонованої нами експериментальної програми секційних занять волейболом для високорослих підлітків 14-16 років є ефективним засобом оптимізації фізичного стану та зокрема рухового розвитку. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of peculiarities of motor development of tall teenagers (boys). The study complements and expands the data on the peculiarities of motor development of tall students in the process of sectional volleyball lessons. The experimental program of sectional volleyball classes developed by us was aimed at optimizing the physical condition of tall teenagers with an emphasis on improving aerobic, strength endurance and flexibility in the process of school sectional classes. Distinctive features of this program were: emphasis on the use of tools to increase aerobic, strength endurance and flexibility; determination of optimal pulse regimes during exercises to improve aerobic endurance for tall students with different levels of motor development. After 36 weeks of the formative experiment, studies of motor development in the experimental and control groups of volleyball students were conducted. The formative pedagogical experiment was attended by 190 people involved in the volleyball section. The control group – 98 people (14-year-old – 32, 15-year-old – 30 and 16-year-old – 36), experimental – 92 people (14-year-old – 32, 15-year-old – 30 and 16-year-old – 30). It was found that with differentiated influence in the process of forming experiment there were significant positive changes in static endurance at 15 and 16 years and flexibility at 14–16 years in students of the experimental group. Also in the experimental group, compared with the control group, the indicators of absolute wrist dynamometry significantly increased at the age of 16 and at the age of 15 and 16-relative, dynamic strength endurance at the age of 14–16; coordination skills at age 14; latency of motor reaction to sound at 14 and 16 years; latency of motor reaction to light in 14 years. The results of the study objectively show that the implementation of the developed and proposed experimental program of sectional volleyball for tall adolescents 14 to 16 years is an effective means of optimizing physical condition and in particular motor development. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject високорослі підлітки ua
dc.subject руховий розвиток ua
dc.subject секційні заняття ua
dc.subject оптимізація фізичного стану ua
dc.subject волейболісти ua
dc.subject tall teenagers ua
dc.subject motor development ua
dc.subject sectional classes ua
dc.subject optimization of physical condition ua
dc.subject volleyball players ua
dc.title Вплив експериментальної програми секційних занять волейболом на руховий розвиток високорослих підлітків ua
dc.title.alternative Influence of experimental program of sectional engaging in volley-ball is on motive development of tall adolescents ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу