Короткий опис(реферат):
За останні роки, на фоні політичних та соціально-економічних перебудов, зростають вимоги до молодого покоління в процесі їх соціалізації та професійного становлення. Відповідно, розширення кола можливостей у поєднанні з недостатнім відходом від стереотипів, нав’язаних певними культурними та історичними схемами, зростає конкурентність та нетерпимість у взаємодії між представниками різних статей. Така ситуація сприяла зростанню уваги вчених до розробки наукових положень щодо оптимізації гендерної культури й розвитку гендерної толерантності юнацтва.
Проведений теоретичний аналіз та узагальнення наукових джерел дозволили висвітлити авторську позицію щодо психологічного змісту та сутності поняття гендерної толерантності особистостей юнацького віку. Обґрунтовано необхідність розвитку цієї якості саме в юнацькому віці. Представлена комплексна програма розвитку гендерної толерантності юнаків та юнок, а також описані та обґрунтовані методи психологічного впливу на розвиток гендерної толерантності, використані у впровадженій програмі. Презентовані діагностичні методики для дослідження гендерної толерантності та її структурних компонентів, зокрема, когнітивного, емоційного та поведінкового. Проаналізовані кількісні та якісні показники результатів формувального етапу дослідження, які надали переконливе уявлення про динаміку рівнів гендерної толерантності, її структурних компонентів у представників юнацького віку. Доведено, що комплексний корекційно-розвивальний вплив сприятиме розвитку гендерної культури, рефлексивності, емоційної стійкості й поведінкової саморегуляції та зниженню стереотипності, а, як результат, зростанню гендерної толерантності молодого покоління.