Метою статті є виокремлення особливостей підготовки майбутніх учителів до розвитку професійної кар’єри в умовах стандартизації освіти. Для досягнення мети визначено завдання: 1) окреслити основні поняття й категорії дослідження, надати їх тлумачення відповідно до оновлених законодавчих норм; 2) визначити актуальні завдання підготовки майбутніх учителів до розвитку професійної кар’єри у період навчання у педагогічному закладі вищої освіти (ЗВО); 3) виокремити особливості підготовки майбутніх учителів до розвитку професійної кар’єри в умовах запровадження стандартів вищої освіти за спеціальністю 011 “Освітні, педагогічні науки” галузі знань 01 “Освіта/Педагогіка”.
The purpose of the article is to specify the features of training of pre-service teachers so that they are ready for professional career development in the settings of standardization of education. To meet this purpose, the tasks were set as follows: 1) to specify the basic concepts and categories of research, to provide their interpretation in accordance with the updated legislation; 2) to determine the current tasks of training future teachers so that they are ready for the development of professional careers during the period of study in a higher pedagogical institution; 3) to single out the specifics of training of future teachers for the development of professional career in the settings of introduction of standards of higher education in the programme for the specialty of 011 “Educational, Pedagogical Sciences” of the field of knowledge of 01 “Education / Pedagogics”.