Викладено результати досліджень та аналізу показників фізичного розвитку, фізичної підготовленості та функціонального стану серцево-судинної, дихальної, м’язової систем студентів Черкаського державного технологічного університету впродовж трьох років навчання. Під час проведення досліджень використовувались такі методи: теоретичні, методико-біологічні, антропометричні, інструментальні методи дослідження, фізіометричні вимірювання, методи математичної обробки даних. У результаті проведених досліджень встановлено суттєву різницю показників фізичного розвитку, негативну динаміку показників функціонального стану систем організму студентів протягом трьох років навчання, що свідчить про недостатню рухову активність студентів і низьку ефективність 2-х годинних занять на тиждень фізичним вихованням у закладах вищої освіти. Все це вказує на необхідність перебудови процесу фізичного виховання в навчальних закладах освіти, впровадження нових підходів і технологій щодо організації навчального процесу; формування мотиваційно-ціннісного ставлення студентської молоді до власного здоров’я, фізичного і спортивного вдосконалення.
The results of research and analysis of indicators of physical development, physical preparedness and functional state of the cardiovascular, respiratory, muscular systems of students of Cherkasy State Technological University during the three years of study are presented. There are methods that were used during this: methodological and biological, anthropometric, physiometric measurements, instrumental research methods, methods of mathematical data processing. Result of the researches have shown significant difference in indicators of physical development and negative dynamics of indicators of the functional state students’ body during three years of study. There is a fact that shows a lack of activities and low effectiveness of two-hour training of physical education during the weeks in HEI. All this points to the need to change the process of physical education in educational institutions; the introduction of new approaches and technologies for the organization of the educational process; formation of motivational and valuable attitude of student youth to their own health, physical and sports improvement.