В роботі розглянуто доцільність використання методичного засобу, у дисципліні фізичне виховання це щоденник самоконтролю студента. Головним завданням навчального процесу у закладах вищої освіти є постачання Державі висококваліфікованих фахівців. Напрями будівництва сучасної вищої школи повинні мати риси ефективності, досконалості, раціональності у виборі способів по реалізації цих планів. Відношення молодого спеціаліста до занять з фізичного виховання, до активного способу життя, до додаткових знань, які допоможуть визначити функціональний стан організму і його систем, визначити стан фізичної підготовки є однією складовою частиною до фундаментального заснування у свідомості студента моди на здоров’я ведення здорового способу життя. У роботі надані погляди і трактування різних людей щодо користі витраченого часу і зусиль на систематичні дослідження та заповнення інших особистих даних студента у щоденнику. Основними аргументами, що свідчить проти запровадження такого контролю це напружений графік навчання, ліміт вільного часу, недостовірність наданих результатів досліджень. Активізація мотивів до залучення і впровадження нових методик є невід’ємною частиною роботи викладачів. Мотивації допоможуть спрямувати зусилля усіх причетних до більш, позитивного, відповідального ставлення молоді до культури здоров’я. Статистичні дані, що наведені у роботі свідчать про критичний стан здоров’я українців, про малий відсоток залучення населення, до занять фізичною культурою та спортом. У порівнянні з державами Європи, Україна в цій області має дійсно більш декларативний характер розвитку, а не практичний. Змінити таке положення справ, першочергове завдання як державних органів так і викладачів різних закладів освіти. І може так статися, що однією із цеглинок у побудові моделі сучасного, всебічно освіченого фахівця, буде саме щоденник самоконтролю, який вже сьогодні надасть знання, що будуть доречні у майбутньому житті.
The paper considers the feasibility of using the methodological tool, in the discipline of physical education is a diary of student self-control. The main task of the educational process in higher education institutions is to supply the state with highly qualified specialists. The directions of construction of a modern higher school should have features of efficiency, perfection, rationality in the choice of ways to implement these plans. The attitude of a young specialist to physical education classes, to an active lifestyle, to additional knowledge that will help determine the functional state of the body and its systems, to determine the state of physical training is one component to the fundamental foundation in the student's mind of fashion for health, healthy life's style. The paper provides views and interpretations of different people about the benefits of time and effort spent on systematic research and recording of other personal data of the student. The main arguments against the introduction of a diary of self-control in the educational process is a busy schedule, the limit of free time, the inaccuracy of the research results. Activation of motives for involvement and introduction of new methods is an integral part of teachers` work. Motivations will help to direct everyone's efforts to a greater positive and responsible attitude of young people to the culture of health. The statistics provided in the work show the critical state of health of Ukrainians, the small percentage of the population involved in physical education and sports. Compared to European countries, Ukraine is really more declarative in this area than practical. To change this state of affairs is a priority for public authorities and teachers of various educational institutions. And it may happen that one of the factors in building a model of a modern educated specialist will be a diary of self-control, which will provide knowledge that will be available in the future.