На сьогодні існує ряд заходів і проектів, покликаних допомогти вихованцям реабілітаційних центів успішно адаптуватися до життя та навчитися взаємодіяти з іншими людьми. Певна пригніченість дитини у реабілітаційному центрі породжує пасивність, байдужість до проблем інших, протести чи бажання привернути увагу виявляється у хуліганських вчинках, дитячому насиллі, глузуванні, цькуванні інших і навіть жорстокості. Розмиті уявлення щодо вияву ціннісного ставлення до людини. Особливо це стосується дітей з негативним життєвим досвідом, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Такі діти всіляко намагаються заволодіти увагою, обмежити контакти з іншими, йдуть на конфлікти, оскільки не розуміють сутності ціннісного ставлення до іншої людини. Тому у вихованні ціннісного ставлення до іншої людини педагоги мають враховувати історію життя та досвід дитини, конфіденційно обговорювати з нею її проблеми, приймати вихованця таким, яким він є, залучати його до активної взаємодії з іншими учнями, виявляти до школяра любов і довіру, налаштовувати його на майбутнє та пошук свого призначення й сенсу життя, розвивати здібності дитини. Умови, в яких перебувають вихованці інтернатних закладів не можна назвати сприятливими через їх зорієнтованість на директивний авторитарний стиль виховання, нівелювання особистості.
Водночас зарубіжні заклади інтернатного типу оптимізують ціннісний потенціал людини шляхом покращання умов та використання персонального підходу до моральних потреб дитини, розвитку її задатків і здібностей. У школах- інтернатах вихованці навчаються самостійно вирішувати різні життєві проблеми, їхні контакти з однолітками є постійними. Школярі добре знають один одного, згуртовані, що допомагає їм колективно прийняти рішення і досягати мети. Однак, є сильним тиск на окрему особистість, яка повинна приймати загальні правила життя. Часто це призводить до руйнування особистісної Я – концепції, прагнення бути як усі.
Today, there are several activities and projects designed to help pupils of rehabilitation centers successfully adapt to life and learn to interact with other people. A certain suppression of a child in the rehabilitation center gives rise to passivity, indifference to the problems of others, protests, or a desire to attract attention is found in hooligan acts, child violence, ridicule, taunting, harassment of others, and even cruelty. There are blurred ideas about the manifestation of a value attitude towards a person. This is especially true for children with negative life experiences, orphans, and children deprived of parental care. Such children try to gain attention in every way, limit contact with others and go to conflicts because they don’t understand the essence of a value attitude to another person. Therefore, in raising a value attitude towards another person, teachers should take into account the life story and experience of a child, confidentially discuss his problems with him, accept the pupil as he is, involve him in active interaction with other pupils, show love and trust in a pupil, tune him for the future and search for his purpose and meaning of life, develop the child’s abilities. The conditions in which pupils of boarding schools are located cannot be called favorable due to their orientation towards a policy authoritarian style of education, leveling the personality. At the same time, foreign boarding schools optimize the value potential of a person by improving conditions and using a personal approach to the moral needs of a child, developing his/her needs and abilities. In boarding schools, pupils learn to independently solve various life problems; their contacts with peers are constant. Pupils know each other well, they are united, which helps them make a decision collectively and achieve goals. However, pressure on an individual is strong, which must adopt general rules of life. This often leads to the destruction of the personal Self the concept, the desire to be like everyone else.