Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Zenina, I.
dc.contributor.author Gavrиlova, N.
dc.contributor.author Kуzmenko, N.
dc.date.accessioned 2021-09-06T07:26:02Z
dc.date.available 2021-09-06T07:26:02Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Zenina I. Features of physical education of students in the conditions of distance learning / I. Zenina, N. Gavrиlova, N. Kуzmenko // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. 6 (137). – С. 19-22. - DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2021.6(137).05 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34830
dc.description.abstract The article reveals the features of physical education of students in terms of distance learning. The main effects of sedentary lifestyle of student youth on their body are revealed. There is a tendency to reduce the motor activity of students, as most of the time students spend on gadgets. Ways and methods of involving student youth in physical exercises in the conditions of distance learning are offered. The role, place and opportunities of distance learning in physical education for students and teachers are determined. The concept of "distance learning technologies" is revealed. Physical education is the only recreational discipline in high school that directly aimed at maintaining the health of the student during the assimilation significant amounts of theoretical material. Reasonably planned motor activity is available the key to gaining strong immunity and disease prevention. In conditions for withdrawal of the discipline "Physical Education" from the curricula of the Free Economic Zone, it is this factor that is often not possible for its quality. The education system, which has developed over the centuries, has undergone significant modernization in recent years connection with the development and practical use of new information and telecommunication technologies. Traditional communication between teacher and students in lectures, seminars and laboratories classes are largely beginning to be replaced by student-computer communication, teacher-telecommunications system. The above-mentioned changes are most concentrated in the system of distance education. They all note that the formation of personal beliefs regarding the importance of physical activity in human life is a leading factor education of a healthy generation. ua
dc.description.abstract В статті розкрито особливості фізичного виховання студентів в умовах дистанційного навчання. Розкрито головні наслідки малорухливого способу життя студентської молоді на їх організм. Виявлено тенденцію зниження рухової активності студентів, оскільки більшу частину свого часу студенти проводять за гаджетами. Запропоновано способи та методи залучення студентської молоді до занять фізичними вправами в умовах дистанційного навчання. Визначено роль, місце та можливості дистанційного навчання з фізичного виховання для студентів і викладачів. Розкрито поняття «дистанційні технології навчання». ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject distance learning ua
dc.subject physical education ua
dc.subject students ua
dc.subject physical activity ua
dc.subject institutions of higher education ua
dc.subject дистанційне навчання ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject студенти ua
dc.subject рухова активність ua
dc.subject заклади вищої освіти ua
dc.title Features of physical education of students in the conditions of distance learning ua
dc.title.alternative Особливості фізичного виховання студентів в умовах дистанційного навчання ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу