Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування основ професіоналізму в майбутніх фахівців зі спеціальної освіти у процесі професійної підготовки: теоретичний аспект

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Романова, Т. А.
dc.date.accessioned 2021-09-03T07:43:36Z
dc.date.available 2021-09-03T07:43:36Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Романова Т. А. Формування основ професіоналізму в майбутніх фахівців зі спеціальної освіти у процесі професійної підготовки: теоретичний аспект / Т. А. Романова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 2). – С. 101-105. -DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.2.21 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34798
dc.description.abstract У статті висвітлено наукові підходи до визначення понять “професіоналізм” і “професіоналізм майбутніх фахівців зі спеціальної освіти”. Розглянуто наукову дискусію щодо ключових категорій професійної підготовки майбутніх фахівців зі спеціальної освіти. Наведено дефініції професіоналізму, що існують у науковій літературі. Підкреслюється, що інклюзивна освіта висуває нові вимоги до педагогів щодо: діагностики й оцінки особливих освітніх потреб дитини; забезпечення для неї індивідуальної освітньої траєкторії навчання та розвитку; використання технологій спільного та диференційованого викладання дисциплін; педагогічної співпраці з батьками. Акцентується на потребах соціуму в компетентних професіоналах зі спеціальної освіти, необхідності в удосконаленні системи професійної підготовки таких фахівців, пошуку нових шляхів формування готовності до професійно-педагогічної діяльності за умов інклюзивного середовища. Зазначається, що високий розвиток професійно важливих якостей особистості майбутніх фахівців зі спеціальної педагогіки є передумовою досягнення професіоналізму. Професіоналізм формується у системі професійної освіти. Наголошується на здатності особистості майбутнього педагога до постійного розвитку та безперервного самовдосконалення. Вказано на те, що педагогічними ознаками успішного творчого саморозвитку майбутнього фахівця зі спеціальної педагогіки є: винахідливість, прагнення до відкриттів; інтуїція, передбачення; безпосередність; адаптивна гнучкість, оригінальність, дивергентність мислення; незалежність, потреба у свободі творчості; сприйнятливість (“відкритість”) до нового досвіду; ентузіазм; кмітливість, завзятість; внутрішня та соціальна зрілість; впевненість за умов невизначеності; творча активність; емпатійні здібності тощо. ua
dc.description.abstract The article highlights the scientific approaches to the definition of “professionalism” and “professionalism of future specialists in special education”. The scientific discussion on key categories of professional training of future specialists in special education is considered. The definitions of professionalism that currently exist in the scientific literature are given. It is emphasized that inclusive education makes new demands on teachers: on: diagnosis and assessment of special educational needs of the child; providing her with an individual educational trajectory of learning and development; use of technologies of joint and differentiated teaching of disciplines; pedagogical cooperation with parents. Emphasis is placed on the needs of society in competent professionals in special education, government procurement, the need to improve the system of training of such professionals, finding new ways to develop readiness for professional and pedagogical activities in an inclusive environment. It is noted that the high development of professionally important personality traits of future specialists in special pedagogy is a prerequisite for achieving professionalism. Professionalism is formed in the system of vocational education. Emphasis is placed on the ability of the future teacher’s personality to continuous development and continuous self-improvement. It is pointed out that the pedagogical signs of successful creative self-development of the future specialist in special pedagogy are: ingenuity, desire for discoveries; intuition, foresight; spontaneity; adaptive flexibility, originality, divergence of thinking; independence, the need for freedom of creativity; susceptibility (“openness”) to new experiences; enthusiasm; cleverness, perseverance; internal and social maturity; confidence in conditions of uncertainty; creative activity; empathic abilities, etc. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject вища освіта ua
dc.subject готовність до професійно-педагогічної діяльності ua
dc.subject інклюзивне освітнє середовище ua
dc.subject професіоналізм ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject фахівець зі спеціальної освіти ua
dc.subject формування ua
dc.subject higher education ua
dc.subject readiness for professional and pedagogical activity ua
dc.subject inclusive educational environment ua
dc.subject professionalism ua
dc.subject professional training ua
dc.subject specialist in special education ua
dc.subject formation ua
dc.title Формування основ професіоналізму в майбутніх фахівців зі спеціальної освіти у процесі професійної підготовки: теоретичний аспект ua
dc.title.alternative Formation of the foundations of professionalism in future specialists in special education in the process of professional training: the theoretical aspect ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics