Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Педагогічні умови формування технічної майстерності здобувачів вищої освіти, які займаються гирьовим спортом

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Рибалко, П. Ф.
dc.contributor.author Хуртенко, О. В.
dc.contributor.author Харченко С. М.
dc.contributor.author Дмитренко, С. М.
dc.contributor.author Красілов, А. Д.
dc.date.accessioned 2021-09-03T07:40:37Z
dc.date.available 2021-09-03T07:40:37Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Педагогічні умови формування технічної майстерності здобувачів вищої освіти, які займаються гирьовим спортом / П. Ф. Рибалко, О. В. Хуртенко, С. М. Харченко, С. М. Дмитренко, А. Д. Красілов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 2). – С. 91-95. -DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.2.19 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34796
dc.description.abstract Вихід гирьового спорту на міжнародну арену потребує пошуку нових форм і методів (педагогічних технологій) пов’язаних із підвищенням результативності українських атлетів під час участі у змаганнях різних рангів. Одним із напрямів розв’язання зазначеної вище проблеми є процес технічного удосконалення гирьовиків у системі їх багаторічної підготовки. Варто зауважити, що основа успіху виконання оптимальних технічних дій залежить від здатності атлета засвоїти початкову техніку поштовху та ривка, своєчасно виявляти, аналізувати й усувати техніко-тактичні помилки. Крім цього, актуальність окресленої проблеми пов’язана з тим, що функціональний рівень вітчизняних гирьовиків практично досягає граничних меж, проте їхні результати значно нижчі за світові. У зв’язку з цим цільова програма нашого дослідження була тісно пов’язана із визначенням техніко-тактичних характеристик і функціонального стану організму гирьовиків. Головною метою дослідження є розроблення й апробація педагогічних умов формування технічної майстерності здобувачів вищої освіти, членів збірної команди Харківського національного університету внутрішніх справ із гирьового спорту. З метою апробації розроблених нами педагогічних умов організовано педагогічний експеримент, у якому взяли участь студенти та курсанти Харківського національного університету внутрішніх справ (ХНУВС), котрі займаються гирьовим спортом (n=17 чол.). Учасників педагогічного експерименту було розподілено на дві репрезентативні групи: контрольну (Кг, n=8 чол.) та експериментальну (Ег, n=9 чол.). До початку педагогічного експерименту досліджувані показники у здобувачів вищої освіти ХНУВС (Кг та Ег) за рівнем сформованості технічної майстерності в обраному виді спорту достовірно не відрізнялися (Р≥0,05). З метою розвитку й удосконалення технічної майстерності гирьовиків досліджуваної категорії досліджуваними Кг під час навчально-тренувальних занять у системі їх річного циклу підготовки (багаторічної підготовки) використовувалася діюча методика, передбачена відповідними нормативно-правовими документами. У свою чергу, досліджувані Ег в системі річного циклу підготовки додатково використовували розроблені членами НДГ педагогічні умови. Внаслідок емпіричного дослідження членами науково-дослідної групи розроблено й апробовано педагогічні умови формування технічної майстерності здобувачів вищої освіти – членів збірної команди ХНУВС із гирьового спорту. Результати педагогічного експерименту свідчать про те, що домінуючими педагогічними умовами удосконалення технічної майстерності здобувачів вищої освіти ХНУВС, які займаються гирьовим спортом, є зміцнення кардіореспіраторної системи, покращення узгодженості рухового та дихального ритму, оптимізація загального центру маси тіла під час виконання основних змагальних вправ. ua
dc.description.abstract The entry of kettle bell lifting into the international arena requires the search for new forms and methods (pedagogical technologies) related to improving the performance of Ukrainian athletes when participating in competitions of various ranks. One of the ways to solve the above problem is the process of technical improvement of weightlifters in the system of their long-term training. It should be noted that the basis for the success of optimal technical actions depends on the athlete’s ability to master the initial technique of push and jerk, timely detection, analysis and elimination of technical and tactical errors. In addition, the relevance of this problem is due to the fact that the functional level of domestic weightlifters almost reaches the limit, but their results are much lower than the world. In this regard, the target program of our study was closely related to the definition of technical and tactical characteristics and functional status of the body weightlifters. The main purpose of the study is to develop and test the pedagogical conditions for the formation of technical skills of higher education students, members of the national team of Kharkiv National University of Internal Affairs in kettle bell lifting. In order to test the pedagogical conditions developed by us, a pedagogical experiment was organized, in which students and cadets of the Kharkiv National University of Internal Affairs (KNUIA), who are engaged in kettle bell lifting (n=17 people), took part. Participants in the pedagogical experiment were divided into two representative groups: control (Kg, n=8 people) and experimental (Eg, n=9 people). Prior to the beginning of the pedagogical experiment, the studied indicators in applicants for higher education KNUIA (Kg and Eg) did not differ significantly in the level of technical skills in the chosen sport (P≥0,05). In order to develop and improve the technical skills of weightlifters of the studied category, the studied Kg during training sessions in the system of their annual cycle of training (long-term training), used the current methodology, which is provided by relevant regulations. In turn, the studied Eg in the system of the annual cycle of training additionally used the pedagogical conditions developed by members of the research group. As a result of empirical research, members of the research group developed and tested the pedagogical conditions for the formation of technical skills of higher education students – members of the KNUIA national team in kettle bell lifting. The results of the pedagogical experiment show that the dominant pedagogical conditions for improving the technical skills of KNUIA higher education students engaged in kettle bell lifting are strengthening the cardiorespiratory system, improving the coordination of motor and respiratory rhythms, optimizing the overall body weight during basic competitive exercises. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject витривалість ua
dc.subject гирьовий спорт ua
dc.subject кардіореспіраторна система ua
dc.subject методика ua
dc.subject моделювання ua
dc.subject тренувальний процес ua
dc.subject педагогічні умови ua
dc.subject спеціальна витривалість ua
dc.subject студенти ua
dc.subject технічна майстерність ua
dc.subject endurance, weightlifting ua
dc.subject cardiorespiratory system ua
dc.subject methods ua
dc.subject modelling ua
dc.subject training process ua
dc.subject pedagogical conditions ua
dc.subject special endurance ua
dc.subject students ua
dc.subject technical skills ua
dc.title Педагогічні умови формування технічної майстерності здобувачів вищої освіти, які займаються гирьовим спортом ua
dc.title.alternative Pedagogical conditions of formation of technical skill of applicants of higher education who are engaged in kettle bell lifting ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics