Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Пошуково-дослідницька робота гідрохімічного спрямування як ефективний засіб формування професійних компетенцій

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Охріменко, О. В.
dc.contributor.author Ляшенко, Є. В.
dc.contributor.author Біла, Т. А.
dc.date.accessioned 2021-09-02T12:11:34Z
dc.date.available 2021-09-02T12:11:34Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Охріменко О. В. Пошуково-дослідницька робота гідрохімічного спрямування як ефективний засіб формування професійних компетенцій / О. В. Охріменко, Є. В. Ляшенко, Т. А. Біла // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 2). – С. 64-67. -DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.2.13 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34766
dc.description.abstract Модернізація підготовки фахівців передбачає підготовку особистості, яка володіє здатністю критично мислити, вирішувати нестандартні проблеми та схильна до неперервного самовдосконалення. Значна роль у цьому відводиться компетентнісному підходу у навчанні. Завданням кожного університету є формування у студентів стратегічного розуміння обраної професії, розвиток необхідних для цього вмінь і навичок, підвищення творчого потенціалу майбутнього фахівця. У статті роз’яснюються позитивні моменти компетентнісно-орієнтованої освіти з погляду вітчизняних і зарубіжних педагогів, котрі роблять її одним із найбільш перспективних сучасних методів навчання у вищій школі. Описана тактика впровадження такого навчання на прикладі лабораторного практикуму з предмету “Біогеохімія і гідрохімія” у студентів спеціальності “Водні біоресурси й аквакультура” факультету рибного господарства і природокористування Херсонського державного аграрно-економічного університету. Планувалося визначити ефективні методи викладання названого предмета та вивчити вклад гідрохімії у формування професійних компетенцій студентів. Для цього на лабораторних заняттях створений навчально-пошуковий проект, коли кожен студент проводить детальний хімічний аналіз проби природної води, вивчає основні хімічні параметри води, класифікує свій зразок, описує його якість і робить висновок щодо відповідності зразка встановленим стандартам. У цій ситуації найбільш повно проявляються ініціативність, самостійність, творчий характер діяльності студентів, а методи навчання поєднуються безпосередньо з методами наукового дослідження. Одержані результати свідчать про те, що направленість навчання на активне створення визначених ОПП компетенцій повинна суттєво активізувати процес формування професійних навичок майбутніх рибоводів. Особливо сприяє цьому пошуково-дослідницький характер проведення занять. Такі заняття підвищують пізнавальний інтерес; розвивають навички командної взаємодії; здатність творчо мислити, аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки. Таким чином, у тісному взаємозв’язку досвіду і теорії можна досягти більш високих знань і навичок у сфері гідрохімії, створюючи умови для продуктивної професійної діяльності в майбутньому. Грамотний підхід готує студентів до застосування отриманих знань і навичок на практиці та забезпечує високий рівень і ефективність навчання, посилюючи практичну спрямованість навчання. ua
dc.description.abstract Modernization of education keeps in mind the training of a critical thinker who has the ability to think creatively, to solve non-standard problems, prone to continuous self-improvement. A significant role in this is given to the competency-based approach in education. The task of each university is to form in students a strategic understanding of the chosen profession, the development of the necessary skills and abilities, to increase the creative potential of the future specialist. The article explains the positive aspects of competence-oriented education from the point of view of domestic and foreign teachers, which make it one of the most promising modern methods of teaching in higher education. The tactics of such training are described on the example of a laboratory workshop on “Biogeochemistry and Hydrochemistry” of the Faculty of Fisheries and Nature Management of Kherson State Agrarian and Economic University. It was planned to determine the effective methods of this subject teaching and to study the contribution of Hydrochemistry in the formation of professional competencies of students. For this purpose in laboratory classes the educational and search project is created when each student carries out the detailed chemical analysis of a natural water sample, studies the basic chemical parameters of water, classifies the sample, describes its quality and draws a conclusion on the compliance of this water sample with the established standards. In this situation, the initiative, independence, creative nature of students’ activities are most fully manifested, and teaching methods are combined directly with research methods. The obtained results indicate that training students taking into account educational professional program competencies should really significantly intensify the process of forming the professional skills of future fish farmers. The research variant of education promotes employment of future specialists. Apart from that such classes increase cognitive interest; develop skills of team interaction; develop the ability to think creatively, analyze, compare, establish causal relationships, draw conclusions. Thus, in the close interconnection of the experience and theory, it is possible to achieve higher knowledge and skills in the field of hydrochemistry, creating conditions for productive professional activity in the future. A competency based approach prepares students to apply the acquired knowledge and skills in practice and ensures a high level and effectiveness of learning, strengthens the practical orientation of learning. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject активізація навчання ua
dc.subject пошуково-дослідні заняття ua
dc.subject професійні компетенції рибоводів ua
dc.subject гідрохімія ua
dc.subject activation of training ua
dc.subject exploratory classes ua
dc.subject professional competencies of fish farmers ua
dc.subject hydrochemistry ua
dc.title Пошуково-дослідницька робота гідрохімічного спрямування як ефективний засіб формування професійних компетенцій ua
dc.title.alternative Hydrochemical research work as an effective method of forming professional competencies ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу