У статті розглянуто проблему модернізації сучасної вищої освіти на основі її праксеологізації. Встановлено, що праксеологією як теорією ефективної діяльності та інтегративною практико зорієнтованою сферою знання вироблено низку підходів і механізмів організації освітньої діяльності, що дозволяють підвищити рівень її ефективності і результативності. Суть імплементації праксеологічного підходу у вищій освіті полягає в підвищенні рівня відповідності освітньої діяльності її цілепокладанню (в застосовуваних методах і використовуваних ресурсах). Створення умов ефективної модернізації вищої освіти можливе шляхом раціоналізації, створення умов, що забезпечують очікуваний результат. Вищу освіту в контексті її праксеологізації розглянуто як інтегроване освітнє середовище підготовки фахівців, що розвивається з урахуванням необхідності найраціональнішого використання ресурсів та індивідуалізованої спрямованості освітньої діяльності студентів. Зміст праксеологізації як механізм модернізації вищої освіти зведено до застосування квазіпрофесійних освітніх ресурсів і організаційних форм, індивідуалізації освітніх траєкторій. Встановлено, що праксеологізація як ключовий механізм модернізації вищої освіти в сучасних умовах охоплює п’ять тенденцій: дуалізація, імітизація, сингуляризація, мотивація, ігротизація. Праксеологізація вищої освіти дає змогу наповнити праксеологічними аспектами зміст фахових дисциплін і виробничої практики та цілеспрямовано формувати у студентів уявлення і досвід правильних і ефективних дій у майбутній професійній діяльності на основі свідомого вибору засобів, прийомів і методів роботи, що забезпечують результативність праці, активізують творчість у постійно мінливих умовах, у ситуаціях ризику і невизначеності, спонукають до активної перетворювальної діяльності.
The article deals with the problem of modern higher education modernization based on its praxeologization. It has been established that praxeology, as a theory of effective activity and integrative practically oriented field of knowledge, produced a number of approaches and mechanisms of organization of educational activity that allow to increase the level of its efficiency and effectiveness. The essence of praxeological approach implementation into higher education is in increasing the level of compliance of educational activities with its purpose (in the applied methods and used resources). Creation of conditions of higher education effective modernization is possible by means of rationalization, creation of conditions, which provide the expected result. Higher education in the context of its praxeologization has been considered as an integrated educational environment for training specialists, which develops taking into account the need for the most rational use of resources and individualized direction of educational activities of students. The essence of praxeologization as a mechanism of higher education modernization reduced to the application of quasi-professional educational resources and organizational forms, individualization of educational trajectories. It has been found that praxeologization as a key mechanism of higher education modernization in modern conditions contains five tendencies: dualization, imitation, singularization, motivation, gamingtization. Higher education praxeologization gives the opportunity to fill the content of professional disciplines and industrial practice with praxeological aspects and purposefully form students’ ideas and experience of correct and effective actions in future professional activities on the basis of conscious choice of tools, techniques and methods of work, ensuring productivity of work, activate creativity in constantly changing conditions, in situations of risk and uncertainty, encourage to active transformational activity.