Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Lukatska, Ya. S.
dc.date.accessioned 2021-09-02T11:43:19Z
dc.date.available 2021-09-02T11:43:19Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Lukatska Ya. S. Structure of social competence of foreign students / Ya. S. Lukatska // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 2). – С. 24-27. -DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.2.05 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34753
dc.description.abstract The purpose of this article is to analyse the structure of social competence of foreign students and identify components which define clearly the meaning of this concept. Social competence was studied by Ukrainian and foreign scholars taking into account various aspects; the importance of its development for different categories of students was noted; however, the social competence of foreign students was not studied at the appropriate level. Based on methodological approaches (competence, system, culturological, axiological, participatory, environmental) and pedagogical principles, a model of formation of social competence of foreign students was determined, which contains the following components: cognitive, value, activity and communicative. Cognitive component is characterized by knowledge that allows to socialize effectively; self-conception in social relations; perception of social essence; knowledge and understanding of social roles of a particular society, realization of social reality, social laws of society, where foreign students live. At the core of cognitive component, in our opinion, is the phenomenon of social intelligence. Value component involves the acceptance of standards of social behaviour, the ability to understand and control emotions, understanding and anticipating the emotions of other people, i.e. the presence of emotional intelligence, tolerance, ethics in relationships, empathy. Activity component is realized in behaviour that does not contradict the norms of foreign society, in the ability to cooperate in a group, in the capability to perform various social roles, in effective social adaptation and psychological flexibility. The communicative component is the ability to verbalize thoughts adequately, mastery of techniques of verbal and nonverbal communication, observation of cultural norms in communication, the ability to prevent conflicts, the capability to resolve conflict situations in case of their occurrence. This structural model reveals the content of social competence of foreign students. ua
dc.description.abstract Мета статті – зробити аналіз структури соціальної компетентності іноземних студентів та виділити компоненти, які б чітко визначали зміст цього поняття. Соціальна компетентність досліджувалася українськими і зарубіжними вченими з урахуванням різних аспектів, зауважувалося значення її розвитку в різних категорій студентів, але соціальна компетентність іноземних студентів не вивчалася на належному рівні. Спираючись на методологічні підходи (компетентнісний, системний, культурологічний, аксіологічний, партисипативний, середовищний) та педагогічні принципи, ми визначили модель формування соціальної компетентності іноземних студентів, яка містить такі компоненти: когнітивний, ціннісний, діяльнісний і комунікативний. Когнітивний компонент характеризується знаннями, що дають змогу результативно соціалізуватися: знання про себе як про суб’єкта соціальних відносин; знання про свою соціальну сутність; знання і розуміння соціальних ролей певного суспільства, усвідомлення соціальної дійсності, суспільних законів соціуму, де знаходяться іноземні студенти. В основі когнітивного компонента, на нашу думку, лежить явище соціального інтелекту. Ціннісний компонент передбачає прийняття стандартів соціальної поведінки, вміння розуміти і контролювати свої емоції, розуміти і передбачати емоції оточення, тобто наявність емоційного інтелекту, наявність чітко визначеної власної позиції, толерантність, етичність у взаємовідносинах, емпатія. Діяльнісний компонент втілюється в поведінці, що не суперечить нормам іноземного суспільства, в умінні співпрацювати в групі, умінні виконувати різні соціальні ролі, в результативній соціальні адаптації та психологічній гнучкості. Комунікативний компонент полягає в умінні адекватної вербалізації думок, володіння техніками вербальної і невербальної комунікації, дотриманні культурних норм у спілкуванні, вмінні запобігати конфліктам, здатності вирішувати конфліктні ситуації в разі їх виникнення. Ця структурна модель розкриває зміст соціальної компетентності іноземних студентів. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject social competence ua
dc.subject foreign student ua
dc.subject cognitive component ua
dc.subject value component ua
dc.subject activity component ua
dc.subject communicative component ua
dc.subject social intelligence ua
dc.subject emotional intelligence ua
dc.subject adaptation ua
dc.subject соціальна компетентність ua
dc.subject іноземний студент ua
dc.subject когнітивний компонент ua
dc.subject ціннісний компонент ua
dc.subject діяльнісний компонент ua
dc.subject комунікативний компонент ua
dc.subject соціальний інтелект ua
dc.subject емоційний інтелект ua
dc.subject адаптація ua
dc.title Structure of social competence of foreign students ua
dc.title.alternative Структура соціальної компетентності іноземних студентів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу