ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лазарєв, О. В.![]() |
|
dc.contributor.author | Фернос, Ю. І.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2021-09-02T11:07:58Z | |
dc.date.available | 2021-09-02T11:07:58Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Лазарєв О. В. Проблема формування професійної компетентності майбутнього фахівця на засадах особистісно зорієнтованого підходу / О. В. Лазарєв, Ю. І. Фернос // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 2). – С. 5-9. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.2.01 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34749 | |
dc.description.abstract | У статті розглядається модель майбутнього спеціаліста з позиції вимог до нього в умовах економічного та соціального розвитку суспільства, а також можливість актуалізації цих вимог у сучасній кваліфікаційній характеристиці фахівця в освітньому стандарті. Сучасні кваліфікаційні характеристики фахівця, тобто наявна модель, найбільш повно задовольняє тільки професійні вимоги, зокрема соціально-психологічні, але неповною мірою забезпечує розвиток особистісних і творчих якостей. І це цілком зрозуміло: професійна та соціально-психологічна підготовка студента здійснюється переважно через вивчення відповідних дисциплін у процесі навчальної діяльності, який досить повно актуалізований у вищій школі. Колосальні зміни в Україні ставлять систему вищої освіти перед необхідністю переосмислення її цілей, завдань і змісту. Протягом студентських років студенти мають набути навичок не тільки професійної, а й соціальної мобільності. Соціалізація особистості, її розвиток здійснюється не лише у сферах спілкування та самосвідомості, а й у межах діяльності. Без діяльнісного пізнання не може бути повноцінної особистості, оскільки індивідуальність формується в процесі індивідуального стилю діяльності. Головною ідеєю психології є ідея про те, що особистість формується, перш за все, у процесі соціальної діяльності. Відображенням цієї діяльності є соціальна свідомість людини. Зміст особистісно зорієнтованої освіти включає все, що потрібно людині для формування і розвитку власної особистості, тобто спрямованість на задоволення потреб його буття, особистого існування, вільний вибір світогляду, дій, вчинків, позицій. В умовах особистісно орієнтованої освіти особистість вільна і несе особисту відповідальність. Вона йде шляхом саморозвитку, самореалізації та самовизначення. | ua |
dc.description.abstract | The article considers the model of the future specialist taking into account the requirements that exist in the conditions of economic and social development of society, as well as the possibility of updating these requirements in the modern qualification characteristics of a specialist in the educational standard. Modern qualification characteristics of a specialist, that is, the existing model, most fully meets only professional requirements, in particular socio-psychological, but does not fully ensure the development of personal and creative qualities. And this is quite understandable: the professional and socio-psychological preparation of a student is carried out mainly through the study of the relevant disciplines in the process of educational activity, which is quite fully updated in higher education. Enormous changes in Ukraine put the higher education system in front of the need to rethink its goals, objectives and content. During their student years, students must acquire skills not only in professional, but also in social mobility. The socialization of the individual, its development is carried out not only in the spheres of communication and self-awareness, but also within the framework of activities. Without activity cognition there can be no full-fledged personality, since individuality is formed in the process of an individual style of activity. The main idea of psychology is the idea that the personality is formed, first of all, in the process of social activity. The reflection of this activity is the social consciousness of a person. The content of personality-oriented education includes everything that a person needs for the formation and development of his own personality, i.e. focus on meeting the needs of his life, personal existence, free choice of worldview, actions, positions. In the conditions of personality-oriented education, the individual is free and bears personal responsibility. It follows the path of self-development, self-realization and self-determination. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | особистісно зорієнтована освіта | ua |
dc.subject | модель фахівця | ua |
dc.subject | професійна компетентність | ua |
dc.subject | ЗВО | ua |
dc.subject | підхід | ua |
dc.subject | personality-oriented education | ua |
dc.subject | specialist model | ua |
dc.subject | professional competence | ua |
dc.subject | higher education establishment | ua |
dc.subject | school | ua |
dc.subject | approach | ua |
dc.title | Проблема формування професійної компетентності майбутнього фахівця на засадах особистісно зорієнтованого підходу | ua |
dc.title.alternative | Problems of forming professional competence of future specialists on the basis of a personality-oriented approach | ua |
dc.type | Article | ua |