У цій статті розглядаються деякі аспекти поточного стану сформованості патріотизму в населення Великобританії. Наводяться результати досліджень YouGov та Statista, проведені у період 2014–2018 рр., які стосуються таких питань, як готовність населення захищати свою країну у разі війни та брати безпосередню участь у війні. Зауважується, що, на думку опитуваних, готовність захищати свою країну в разі війни є практичним проявом патріотизму. Констатується, що зібрані дані підтверджують, що за даними опитування 2018 р. 83 % населення Великобританії вважають свою участь у війні в разі її розв’язання виправданою, проте найвищий рівень готовності захищати власну країну є характерним для жителів Великобританії у віці старше 50 років. Висловлюється спостереження, що на бажання британської громадськості брати участь у воєнних діях впливає, зокрема, вивчення історії, а саме конкретного досвіду Великобританії. У статті стверджується, що посилання на готовність громадян захищати країну відіграють важливу роль у зовнішній політиці як підстави для зміцнення позицій країни в міжнародних відносинах. Визначено, що формування патріотичних настроїв у суспільстві, а також готовність захищати свою країну також залежить від активізації програм громадянської освіти, яка в сучасному втіленні часто розглядається як спосіб вирішення численних соціальних проблем. Нині у Великобританії відновлюється політичний інтерес до громадянської освіти та її очевидних недоліків. Нещодавні оцінки громадянської освіти виявили, що вона допомагає формувати особисту ефективність, політичну участь та толерантність. Під час перехідного періоду, який припав на важкий час боротьби з пандемією та певними економічними труднощами, а також через невизначеність у найближчому майбутньому, патріотичні настрої британського суспільства зазнають серйозних випробувань. Привертається увага до висловлювань британських політиків про можливу переоцінку цінності патріотизму або, принаймні, про зниження його значимості в політиці. На основі дослідженого матеріалу узагальнено, що після виходу Великобританії з ЄС уряд Великобританії продовжує приділяти увагу розробці та вдосконаленню програм громадянської освіти. У статті робиться висновок, що патріотичне виховання молоді є важливим напрямом державної політики Великобританії.
This article discusses the modern patriotic sentiments of British society. The paper also provides the some research results YouGov and Statista conducted in the period 2014–2018, related to topics such as: the willingness to defend their country and take part in the war. According to respondents, the willingness to defend their country in the event of war is a practical manifestation of patriotism. The data acquired thereof reaffirm findings from previous studies concluding that the highest level of willingness to defend one’s own country is for UK residents over the age of 50. Historical learning based on the specific experience of Great Britain has also changed of the British public willingness to fight in wars. This article argues that references to the citizens’ willingness to defend the country play an important role in foreign policy as a message to strengthen the country’s position in international relations. The formation of patriotic sentiments in society, as well as the willingness to defend their country, depends also on the activation of civic education programs. In its current incarnation, civic education is often seen as the potential solution to numerous societal challenges. At present in the UK political interest in civic education, and its apparent shortcomings, was reignited. Recent evaluations of civic education have found it to help shape personal efficacy, political participation and tolerance. Patriotism education inspires the patriotic enthusiasm, enhances national cohesion and cultivates the national spirit. During the transition period, which fell on a difficult time of struggle with the pandemic and with certain economic difficulties, as well as due to uncertainty in the near future, the patriotic sentiments of British society were seriously tested. British politicians talk about possible reassessment of the value of patriotism or at least a lower profile for it in politics. After the UK’s exit from the EU, the UK government continues to pay attention to the development and improvement of civic education programs. The article concludes that patriotic education of youth is an important direction of state youth policy.