Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування інтелектуальних умінь студентів за допомогою інформаційних технологій

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Котова, А. В.
dc.contributor.author Федорченко, Ю. Ф.
dc.date.accessioned 2021-09-01T08:07:18Z
dc.date.available 2021-09-01T08:07:18Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Котова А. В. Формування інтелектуальних умінь студентів за допомогою інформаційних технологій / А. В. Котова, Ю. Ф. Федорченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 1). – С. 153-156. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.31 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34742
dc.description.abstract У статті висвітлено роль інформаційних технологій у формуванні інтелектуальних умінь студентів. Представлено сутність інтелектуальних умінь та визначено методи і прийоми засвоєння інтелектуальних умінь студентами (самоаналіз й самооцінка рівня власної готовності до критичного засвоєння матеріалу; поєднання репродуктивного та частково-пошукового методів навчання; пошукові методи навчання; перенос методів та прийомів критичного аналізу до нових умов; використання мисленнєвих компетенцій під час написання самостійних робіт). Встановлено, що нині дедалі більшого значення для формування інтелектуальних умінь студентів набувають інформаційні технології. Визначено переваги використання інформаційних технологій для формування інтелектуальних умінь студентів (значно розширюють можливості отримання навчальної інформації; дозволяють суттєво підвищити мотивацію студентів до навчання; збільшують можливості постановки навчальних завдань та керування процесом їх розв’язання тощо). З’ясовано, що інформаційні технології дають змогу сформувати у студентів такі інтелектуальні уміння, як уміння розуміти завдання в різноманітних формулюваннях та контекстах, уміння знаходити необхідну інформацію в різноманітних джерелах, уміння використовувати інструментарій для підготовки та отримання інформації, уміння систематизувати інформацію відповідно до необхідних вимог та ознак, уміння знаходити помилки в отриманій інформації та вносити пропозиції щодо їх виправлення тощо. Визначено основні етапи формування інтелектуальних умінь студента (ознайомлення зі зразками діяльності; оволодіння вміннями використовувати засвоєні знання; вдосконалення набутих умінь та навичок; творче використання умінь та навичок у нестандартних ситуаціях). ua
dc.description.abstract The article highlights the role of information technologies in the formation of students’ intellectual skills. The definition of intellectual skills is presented and the methods and techniques of mastering intellectual skills by students are determined (self-analysis and self-assessment of self-readiness for critical learning; combination of reproductive and partial-search teaching methods; search and teaching methods; critical analysis methods and techniques under new conditions; competencies when writing independent works). It is established that now information technologies are becoming more and more important for the formation of students' intellectual skills. The advantages of using information technologies for the development of students’ intellectual skills are identified (it significantly develops the possibilities of obtaining educational information; allows increasing students' motivation to study; develops opportunities for setting educational tasks and managing the process of solving them, etc.). It is found that information technologies allow students to develop such intellectual skills as the ability to understand tasks in a variety of formulations and contexts; ability to find the necessary information in various sources; ability to use tools for preparation and receipt of information, ability to systematize information in accordance with the necessary requirements and features; ability to find errors in the received information and make suggestions for their correction, etc. The main stages of formation of intellectual skills of the student are defined (getting samples of activity; mastering the abilities how to use the acquired knowledge; improvement of the acquired skills; creative use of skills in non-standard situations). ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject інтелектуальні уміння ua
dc.subject інформаційні технології ua
dc.subject студенти ua
dc.subject заклад вищої освіти ua
dc.subject методи та прийоми засвоєння інтелектуальних умінь ua
dc.subject етапи формування інтелектуальних умінь ua
dc.subject intellectual skills ua
dc.subject information technologies ua
dc.subject students ua
dc.subject higher education institution ua
dc.subject methods and techniques of mastering intellectual skills ua
dc.subject stages of formation of intellectual skills ua
dc.title Формування інтелектуальних умінь студентів за допомогою інформаційних технологій ua
dc.title.alternative Formation of intellectual skills by means of information technologies ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу