Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ковальчук, І. Л.
dc.contributor.author Боремчук, Л. І.
dc.contributor.author Оксенчук, Т. В.
dc.date.accessioned 2021-08-31T08:39:57Z
dc.date.available 2021-08-31T08:39:57Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Ковальчук І. Л. Права людини в освітньому процесі: ключові положення / І. Л. Ковальчук, Л. І. Боремчук, Т. В. Оксенчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 1). – С. 134-138. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.27 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34717
dc.description.abstract У статті розкриваються вимоги у сфері освіти щодо формування громадянської компетентності здобувачів освіти. Зосереджується увага на системності освіти з прав людини та громадянського суспільства, про що свідчить короткий огляд низки нормативних документів. Визначені сутність громадянської компетентності та ефективні способи і підходи щодо її формування. Орієнтиром щодо змісту громадянських компетентностей виступають ухвалені Радою Європи у 2016 році Рамки компетентностей для культури демократії, подані у формі моделі з переліком та описом усіх складових цінностей, ставлень, навичок, знань і критичного розуміння. Цінність моделі полягає в наявності можливостей для освітньої системи кожної країни адаптувати запропоновані компетентності до власних потреб та різних культурних реалій. Складниками освіти в галузі прав людини виступають освіта про права людини, освіта через права людини та освіта задля прав людини. Такий підхід вимагає системного підходу в подачі теоретичних знань та практичних кейсів, регулярного моніторингу щодо результатів навчання та корегування процесу в разі потреби. Ефективному просуванню теми прав людини в закладах освіти сприяють ініціативи Координатора проєктів ОБСЄ в Україні. Розглянуто конкретні ініціативи та шляхи їх впровадження в освітній процес. Виокремлено сфери освітнього процесу, які потребують синхронізації навчання і викладання теми прав людини, просвітницької, інформаційної, практичної діяльності та активних дій у зазначеному напрямі. Цими сферами виступають викладання прав людини, формування освітнього середовища, взаємовідносин, здійснення самоврядування, адміністрування. Наголошується на важливості наскрізного навчання в галузі прав людини через усі сфери та рівні освітнього процесу та здійснення його за рахунок як формального, так і неформального навчання. В умовах системного і цілісного навчання освіта в галузі прав людини може стати значущим чинником якісної інтеграції особи в соціум, її успішності та утвердження демократичних практик у суспільстві. ua
dc.description.abstract The article reveals the requirements in the field of education for the formation of student`s civic competence. It is focused on the systematic nature of human rights and civil society education, as evidenced by a brief review of a number of regulations. The essence of civic competence and effective ways and approaches to its formation are determined. The guideline on the content of civic competences is the Framework of Competences for Democratic Culture adopted by the Council of Europe in 2016, presented in the form of a model with a list and description of all components of values, attitudes, skills, knowledge and critical understanding. The value of the model lies in the availability of opportunities for the educational system of each country to adapt the proposed competencies to their own needs and different cultural realities. Education about human rights, education through human rights and education for human rights are components of human rights education. This approach requires a systematic approach, unity in the presentation of theoretical knowledge and practical cases, regular monitoring of learning outcomes and adjustment if necessary. The initiatives of the OSCE Project Co-ordinator in Ukraine contribute to the effective promotion of human rights in educational institutions. Specific initiatives and ways of their implementation in the educational process are considered. The spheres of the educational process that require synchronization of teaching and learning on the topic of human rights, educational, informational, practical activities and active actions in this area are identified. These areas are: teaching human rights, the formation of the educational sphere, relationships, self-government, administration. Emphasis is placed on the importance of end-to-end human rights education through all areas and levels of the educational process and its implementation through both formal and non-formal learning. In the conditions of systematic and holistic education, education in the field of human rights can become a significant factor in the qualitative integration of a person into society, his success and the establishment of democratic practices in society. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject права людини ua
dc.subject громадянська компетентність ua
dc.subject освіта з прав людини ua
dc.subject культура демократії ua
dc.subject складники освіти в галузі прав людини ua
dc.subject здобувачі освіти ua
dc.subject human rights ua
dc.subject civic competence ua
dc.subject human rights education ua
dc.subject culture of democracy ua
dc.subject components of human rights education ua
dc.subject applicants education ua
dc.title Права людини в освітньому процесі: ключові положення ua
dc.title.alternative Human rights in the educational process: key provisions ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу