Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості роботи шкільного соціального працівника у Сполучених Штатах Америки

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гуцуляк, Л. І.
dc.date.accessioned 2021-08-30T13:03:02Z
dc.date.available 2021-08-30T13:03:02Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Гуцуляк Л. І. Особливості роботи шкільного соціального працівника у Сполучених Штатах Америки / Л. І. Гуцуляк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 1). – С. 81-84. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.16 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34704
dc.description.abstract У статті проаналізовано особливості роботи шкільного соціального працівника у Сполучених Штатах Америки. Доведено, що соціальна робота в американських школах має багаторічну історію, а фах “соціальний працівник” дуже поширений і користується великою повагою з боку держави та громадськості. Зазначено, що шкільна соціальна робота є спеціалізованою областю практики в професії соціального працівника. Шкільні соціальні працівники доповнюють особливими знаннями і навичками американську систему освіти, відіграють важливу роль у формуванні цілей шкільного навчання, надають консультаційні послуги для дітей і підлітків у школах США, розширюють ресурси школярів у взаємодії “сім’я – школа – суспільство”. Наголошено, що діяльність шкільного соціального працівника спрямована на полегшення учням їхнього повсякденного життя в школі, сім’ї та соціумі, допомогу кардинально розв’язати наявні проблеми. Визначено, що в сучасній американській школі соціальні працівники виконують різні функції, найголовнішою з яких є робота з батьками. Розкрито напрями діяльності шкільного соціального працівника, а саме: психодіагностичний, профілактичний, корекційний, консультаційний, соціоадаптаційний. Також у статті зазначено, що для ефективного виконання професійних обов’язків шкільні соціальні працівники мають оволодіти знаннями законів соціального і психічного розвитку школярів, володіти методами групової діагностики і терапії, брати участь у різних програмах боротьби з асоціальними проявами в молодіжному середовищі. Установлено, що соціальні працівники у школах США намагаються якомога частіше зустрічатися з батьками, надавати їм поради щодо підтримки учня вдома, а саме: створення психологічно здорового мікроклімату в сім’ї, гуманізації міжособистісних відносин, реалізації здібностей кожного члена сім’ї, захисту його інтересів, організації дозвілля, залучення до соціально корисної діяльності. ua
dc.description.abstract The article analyzes the features of the work of a school social worker in the United States of America. It has been proven, that social work in аmerican schools has a long history, and the profession of “social worker” is very common and enjoys great respect from the state and the public. It is noted, that the school social work is a specialized field of practice in the profession of social worker. School social workers complement the american education system with special knowledge and skills; play an important role in formation the goals of schooling, provide counseling services for children and adolescents in USA schools; expand the resources of pupils in the interaction “family – school – society”. It is emphasized, that the activities of the school social worker are aimed at facilitating the daily life of pupils in school, family and society; help to radically solve existing problems. It has been determined, that in the modern American school, social workers perform various functions, the most important of which is working with parents. The directions of activity of the school social worker are revealed, namely: psychodiagnostic, preventive, corrective, consultative, socioadaptation. Also, the article states, that in order to effectively perform professional duties, school social workers must master the laws of social and mental development of pupils, know methods of group diagnosis and therapy, participate in various programs to combat antisocial behavior of youth people. It has been established, that social workers in USА schools try to meet with parents as often as possible, give them advice on supporting pupils at home, namely: creating a psychologically healthy microclimate in the family, humanizing interpersonal relationships, realizing the abilities of each family member, protecting his interests, organization of leisure, involvement in socially useful activities. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject соціальна робота ua
dc.subject шкільний соціальний працівник ua
dc.subject школа ua
dc.subject учні ua
dc.subject батьки ua
dc.subject Сполучені Штати Америки ua
dc.subject функції соціального працівника ua
dc.subject напрями діяльності соціального працівника ua
dc.subject social work ua
dc.subject school social worker ua
dc.subject school ua
dc.subject pupils ua
dc.subject parents ua
dc.subject United States of America ua
dc.subject functions of a social worker ua
dc.subject directions of activity of a social worker ua
dc.title Особливості роботи шкільного соціального працівника у Сполучених Штатах Америки ua
dc.title.alternative Features of the work of a school social worker in the United States of America ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу