Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Інноваційні процеси у вищій освіті України: врахування зарубіжного досвіду

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гончарук, В. В.
dc.contributor.author Вітенко, В. А.
dc.contributor.author Собченко, Т. М.
dc.contributor.author Люльчак, С. Ю.
dc.date.accessioned 2021-08-30T12:47:21Z
dc.date.available 2021-08-30T12:47:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Інноваційні процеси у вищій освіті України: врахування зарубіжного досвіду / В. В. Гончарук, В. А. Вітенко, Т. М. Собченко, С. Ю. Люльчак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 1). – С. 75 -80. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.15 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34703
dc.description.abstract У наш час потребують спеціального вивчення й аналізу сучасний стан і подальший розвиток інноваційних процесів вищої освіти. Наймогутнішими ініціаторами змін у системі вищої освіти виступають не її власні проблеми чи негаразди (системні чинники), а ті, які перебувають поза нею, насамперед, пріоритети й вимоги до навчання і виховання, спричинені включенням конкретної країни до спільного руху світового співтовариства в майбутнє, змінами у виробництві, культурі та поведінці. Виявлено, що в структурі світової вищої освіти домінують дві тенденції: 1) унітарна, або єдина, система, коли вища освіта забезпечується університетами чи відповідними до них закладами; 2) бінарна, або подвійна, система з традиційним університетським сектором, що так чи інакше опирається на концепцію Humboldt університету та на окремий неуніверситетський сектор вищої освіти, що має чітко окреслену структуру. У бінарній системі чітко розрізняють університети, які пропонують програми з поглибленим теоретичним курсом, спрямованим на ґрунтовний науковий пошук, та неуніверситетські заклади, що пропонують програми професійного навчання високого рівня. Аналіз різних видів і форм педагогічних інновацій у педагогічній освіті Німеччини, що можуть знайти місце в підготовці вчителів в Україні, дав змогу виокремити й узагальнити основні перспективи змін у педагогічній діяльності викладачів і студентів у процесі інноваційного навчання порівняно з традиційним, а саме: ускладнення діяльності щодо розробки навчальних курсів у зв’язку зі швидким розвитком технологічної основи навчання; необхідність проєктивних знань і вмінь для моделювання цілісних технологій навчання і виховання; посилення вимог до якості навчальних матеріалів у зв’язку з відкритістю доступу до них, контролю за ними; підвищення рівня і динаміки процесів для засвоєння інформації, що постійно розширюється; зростання ролі взаємодії суб’єктів навчання зі зміщенням центру навчального процесу від викладача до студента. ua
dc.description.abstract The current state and further development of innovation processes in higher education requires special study and analysis. Powerful initiators of change in the system of higher education are not its own problems or problems (systemic factors), but those that are outside it, especially the priorities and requirements for training and education, caused by the inclusion of a particular country to the general movement of the world community into the future, changes in production, culture and behavior. The structure of global higher education has been revealed to be dominated by two tendencies: 1) a unitary, or single system, where higher education is provided by universities or their corresponding institutions; 2) a binary, or dual system with a traditional university sector, in one way or another, based on the Humboldt University concept and a separate non-university higher education sector with a clearly delineated structure. The binary system clearly distinguishes between universities that offer programs with in-depth theoretical courses aimed at thorough scientific inquiry and non-university institutions that offer high-level vocational training programs. The analysis of different types and forms of pedagogical innovations in German teacher education that can find a place in teacher training in Ukraine made it possible to highlight and summaries the main prospects for changes in the pedagogical activities of teachers and students in the process of innovative learning compared to traditional teaching, namely: complication of course development activities due to the rapid development of the technological basis of learning; the need for projective knowledge and skills to model holistic learning and education technologies; tightening requirements for the quality of learning materials due to the openness of access to them, control over them; increasing the level and dynamics of processes for learning information, which is constantly expanding; increasing the role of interaction of subjects of learning with a shift of the center of the learning process from the teacher to the student. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject європейська інтеграція ua
dc.subject освітні технології ua
dc.subject інноваційні процеси ua
dc.subject вища освіта ua
dc.subject підготовка вчителів ua
dc.subject унітарна система ua
dc.subject бінарна система ua
dc.subject заклади вищої освіти ua
dc.subject European integration ua
dc.subject educational technology ua
dc.subject іnnovation processes ua
dc.subject higher education ua
dc.subject training of teachers ua
dc.subject unitary system ua
dc.subject binary system ua
dc.subject higher education institutions ua
dc.title Інноваційні процеси у вищій освіті України: врахування зарубіжного досвіду ua
dc.title.alternative Innovative processes in higher education in Ukraine: taking into account foreign experience ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу