Стаття присвячена висвітленню шляху ефективного розвитку вітчизняного дизайну як однієї з головних умов динамічної інтеграції України у світовий економічний простір. З’ясовано, що каузативом інтенсивного розвитку професійного дизайну є якісна професійна підготовка майбутнього фахівця відповідного профілю, під якою розуміється такий рівень сформованості його знань, умінь і навичок, професійно важливих якостей особистості дизайнера, котрий відповідає вимогам, що висуваються до нього як до професіонала сучасним суспільством, роботодавцями, його вмотивованість у власній професійній діяльності, здатність до саморозвитку та самовдосконалення. Встановлено, що якісної професійної підготовки майбутнього фахівця в галузі дизайну можна досягти завдяки реалізації компетентнісного підходу в професійній підготовці майбутнього фахівця дизайнерського профілю, що дасть змогу сформувати таку модель молодого фахівця-дизайнера, яка буде відповідати умовам економічного розвитку країни і зумовить його затребуваність на ринку праці. З метою розкриття сутності процесу професійної підготовки майбутнього фахівця в галузі дизайну, що здійснюється в межах компетентнісного підходу в професійній освіті, уточнено зміст понять “компетенція/компетентність”. Термін “компетенція” визначено як об’єктивну категорію, в якій відбиваються вимоги щодо ефективного здійснення певної сфери професійної діяльності, а поняття “компетентність” тлумачиться як інтегративне утворення особистості, яке є результатом набуття компетенції та яке виявляється в успішно реалізованій діяльності в межах цієї компетенції. Професійна підготовка майбутнього фахівця в галузі дизайну, що здійснюється в межах компетентнісного підходу в професійній освіті, розглядається як процес, спрямований на формування в майбутнього дизайнера компетентності як інтегративного утворення особистості, яке є результатом набуття компетенції, в якій відбиваються сфери професійної діяльності дизайнера, володіння якими необхідні йому для ефективного виконання власних професійних обов’язків.
The article is devoted to highlighting the way of effective development of domestic design as one of the main conditions of Ukraine’s dynamic integration into the global economic space. It is found that the reason for intensive development of professional design is qualitative professional training of a future specialist of a corresponding profile under which it is understood such level of formation of his knowledge, abilities and skills, professionally important qualities of the designer personality, which corresponds to the requirements shown to him as to a professional by modern society, employers, his motivatio in own professional activity, ability to self-development and self-improvement. It is established, that qualitative professional training of the future specialist in the field of design can be reached, through realization of the competence approach in vocational training of the future specialist of a design profile that will allow to generate such model of the young specialist-designer which will correspond to conditions of economic development of the country and will cause his demand in the labor market. In order to reveal the essence of the professional training process of a future specialist in the field of design, carried out within the framework of the competence approach in professional education, the content of the concepts of “competency/competence” is clarified. The term “competency” is defined as an objective category, which reflects the requirements for effective implementation of a certain sphere of professional activity, and the term “competence” is interpreted as an integrative formation of personality, which is the result of acquiring competencies and which is manifested in successfully implemented activities within this competency. Professional training of a future specialist in the field of design, which is carried out within the framework of the competence approach in professional education, is considered as a process aimed at forming the future designer’s competence as an integrative formation of personality, which is the result of acquiring competency, which reflects the spheres of professional activity of the designer, the possession of which is necessary for him to effectively perform his professional duties.