Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Використання здоров’язбережувальних технологій у практиці сучасних закладів дошкільної освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Алендарь, Н. І.
dc.contributor.author Антонюк, В. З.
dc.date.accessioned 2021-08-30T11:21:34Z
dc.date.available 2021-08-30T11:21:34Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Алендарь Н. І. Використання здоров’язбережувальних технологій у практиці сучасних закладів дошкільної освіти / Н. І. Алендарь, В. З. Антонюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 1). – С. 5 -9. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.01 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34688
dc.description.abstract Діяльність сучасного закладу дошкільної освіти, відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, спрямована на формування в дитини раннього та дошкільного віку ключових компетентностей. Однією з них є здоров’язбережувальна компетентність – здатність дитини до застосування навичок здоров’язбережувальної поведінки відповідно до наявної життєвої ситуації, дотримання основ здорового способу життя, збереження та зміцнення здоров’я в повсякденній життєдіяльності. У статті розкривається сутність поняття “здоров’язбережувальні технології”. Розглянуто різні підходи до класифікацій здоров’язбережувальних технологій. Розкрито мету, види та умови оптимального використання та впровадження здоров’язбережувальних технологій у практику сучасних закладів дошкільної освіти. Проаналізовано фактори, що впливають на погіршення здоров’я дітей у сучасних умовах, та подано основні показники нормального розвитку особистості дитини в дошкільному віці. Визначено основні чинники формування і збереження здоров’я дітей раннього та дошкільного віку. З’ясовано, що усі здоров’язбережувальні технології, що впроваджуються в закладах дошкільної освіти, можна об’єднати в такі групи: технології, що сприяють фізичному здоров’ю; технології, що сприяють соціальному здоров’ю; технології, що сприяють психічному і духовному здоров’ю. Виокремлено фактори, від яких залежать вибір та готовність педагогів впроваджувати у свою діяльність здоров’язбережувальні технології. Зроблено висновок про те, що впровадження в освітній процес закладів дошкільної освіти здоров’язбережувальних технологій забезпечує формування у вихованців знань щодо різноманітних форм підтримки здоров’я, сприяє формуванню в них ціннісного ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих, дає змогу реалізувати отримані знання у практичній діяльності, набути здоров’язбережувальних життєвих навичок. ua
dc.description.abstract The activities of a modern preschool institution, in accordance with the Basic component of preschool education, are aimed at the formation of key competencies in the child of early and preschool age. One of them is a health-preserving competence – the child’s ability to apply health behavioral skills in accordance with current life situation; adherence to the basics of a healthy lifestyle, maintaining and strengthening health in everyday life. The article reveals the essence of the concept of “health-preserving technologies”. Different approaches to the classification of health technologies are considered. The purpose, types and conditions of optimal use and introduction of health-preserving technologies in the practice of modern preschool education institutions are revealed. The factors influencing the deterioration of children’s health in modern conditions are analyzed and the main indicators of normal development of the child’s personality of preschool age are presented. The main factors of formation and preservation of children’s health at early and preschool age are defined. It was found that all health technologies implemented in modern preschool education institutions can be combined into the following groups: technologies that promote physical health; technologies that promote social health; technologies that promote mental and spiritual health. The factors that determine the choice and willingness of teachers to implement health technologies in their activities are identified. It is concluded that the introduction of health-preserving technologies in the educational process of preschool education provides pupils with knowledge about various forms of health support, promotes the formation of their values to their own health and the health of others, provides an opportunity to implement acquired knowledge in practice, the acquisition of health-preserving life skills. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject здоров’я ua
dc.subject здоровий спосіб життя ua
dc.subject здоров’язбережувальні технології ua
dc.subject заклад дошкільної освіти ua
dc.subject health ua
dc.subject healthy lifestyle ua
dc.subject health technologies ua
dc.subject preschool education ua
dc.title Використання здоров’язбережувальних технологій у практиці сучасних закладів дошкільної освіти ua
dc.title.alternative Use of health-preserving technologies in the practice of modern preschool education institutions ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics