У статті наголошено на важливості залучення дітей дошкільного віку до конструювання як одного з видів художньо-продуктивної діяльності, що спрямована на отримання конкретного результату, а саме побудову, виготовлення виробу (продукту). Основну увагу зосереджено на послідовності організації навчання конструюванню. Художньому конструюванню дошкільники навчаються на спеціально організованих заняттях (з образотворчого мистецтва та художньої праці), у процесі ігрової діяльності (будівельно-конструктивних ігор), а також під час прогулянок (конструювання з піску, снігу, каміння), дослідно-експериментальної діяльності тощо. Для дитячого художнього конструювання характерні прийоми обстеження; спеціальні методи побудови конструкції; поєднання деталей у відповідному порядку. Алгоритм такого навчання передбачає показ прийомів та способів виготовлення конструкції; пояснення завдання із зазначенням умов, які діти мають виконати; демонстрація окремих технічних прийомів роботи; аналіз та оцінка роботи дітей і готової продукції. У закладі дошкільної освіти художньо-конструктивна діяльність здійснюється в індивідуальній чи колективній формі. Для дитячого конструювання використовують такі матеріали, як будівельний (конструктивний), природний, залишковий, текстильний, папір, картон. Залежно від освітніх завдань та віку дітей дошкільного віку малюкам поступово пропонують такі форми організації роботи з конструювання: за зразком; за моделлю; за умовами, простими кресленнями (схемами); за задумом; тематичне; каркасне; вільне. Така послідовність навчання відповідає рівням формування елементарних навичок художнього конструювання, а саме репродуктивному, виконавському, продуктивному, творчому.
The importance of construction (art-design) activates for pre-school children are emphasizes in the article. This activity is one of the types of art and productive activities aimed at obtaining a specific result, construction, manufacture of a product (product). The main focus is on the sequence of organization of learning to design. Pre-school children learn art design in specially organized classes (on fine arts and needlework), in the process of play activities (construction and construction games), as well as during walks (construction of sand, snow, stones), research and experimental activities, etc. Children’s art design is characterized by: survey examination; special methods of design of product; combination of parts in the appropriate order. The algorithm of such learning provides: demonstration of receptions and ways of manufacturing of product; explanation of the task indicating the conditions that children must fulfill; demonstration of separate technical methods of work; analysis and evaluation of children’s work and finished products. In a preschool institution art-design activity is carried out in individual or collective forms. The following materials are used for children’s design: construction, natural, residual, textile, paper, cardboard and other. Given the educational objectives and age of the pre-school children, kids are gradually involved in the following forms of design: by sample; by model; under conditions, simple drawings (schemes); by design; thematic; frame; free). This sequence of learning corresponds to the levels of formation of basic art-design skills: reproductive, performing, productive, and creative.