Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Методичні аспекти розвитку музичних здібностей молодших школярів у процесі вивчення хореографії

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Соляр, Л. В.
dc.date.accessioned 2021-08-25T07:55:59Z
dc.date.available 2021-08-25T07:55:59Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Соляр Л. В. Методичні аспекти розвитку музичних здібностей молодших школярів у процесі вивчення хореографії / Л. В. Соляр // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 121-125. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.26 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34641
dc.description.abstract У статті висвітлено методичні аспекти розвитку музичних здібностей молодших школярів у процесі вивчення хореографії. Зокрема, акцентовано увагу на формуванні творчої діяльності школярів, що потребує постійного розвитку і передбачає долання проблем і вироблення нових, нестандартних ідей, оригінальних підходів і шляхів до їх втілення. Проаналізовано зміст музично-педагогічних досліджень, навчально-методичних посібників тощо з проблем розвитку музичних здібностей молодших школярів, а також ролі мистецтва у процесі творчого розвитку, використання хореографії в естетичному розвитку дітей. Висвітлено ключові дослідження аспектів розвитку музичних здібностей молодших школярів українськими та зарубіжними вченими. Наголошено на тому, що нині хореографічна діяльність зі школярами повинна мати не тільки тренінговий характер, але й спрямованість на художньо-творчий та музичний розвиток. Зазначено, що в основі хореографічної діяльності лежить виконування рухових дій, засобами яких розкриваються внутрішній світ школяра, його емоції та відчуття. Розглянуто найбільш ефективні рухові моменти у навчально-виховному процесі, які підвищують зацікавленість, активність сприйняття музики дітьми, сприяють розвитку чуття ритму, ладу, музичної пам’яті, допомагають учням розібратися у засобах музичної виразності, відіграють значну роль у розвитку творчої ініціативи та уяви, а саме оплески, ходьбу, біг, танцювальні рухи, рухи рук. Охарактеризовано музично-ритмічну діяльності, а саме музично-ритмічні вправи, які сприяють засвоєнню головних музичнотеоретичних понять, розвивають музичний слух і пам’ять, відчуття ритму, активізують сприймання музики. Зазначено найбільш загальні методи навчання танцювальних рухів, такі як пояснення, практичний показ, виконання вправ та елементів під рахунок, самостійне виконання елементів. Виокремлено методи розвитку музично-ритмічного чуття, які передбачають застосування ігор, спрямованих на активізацію почуття ритму у молодших школярів, зокрема образно-ігрових рухів, що допомагають розкриттю і сприйняттю засобів музичної виразності, музичної характеристики того чи іншого образу. ua
dc.description.abstract The article highlights the methodological aspects of junior schoolchildren’s musical ability development in the process of choreography studying. Particularly, the emphasis is placed on the schoolchildren’s creative activity formation which requires its constant development and involves the process of overcoming problems and developing new, non-standard ideas, original approaches and the ways to their implementation. The content of music and pedagogical researches, educational and methodical manuals, etc. is analyzed from the problems of the junior schoolchildren’s musical ability development, as well as the role of art in the process of the creative development, the use of choreography in the children’s aesthetic development. The key researches of the junior schoolchildren’s aspects of the musical ability development by Ukrainian and foreign scientists are covered. It was emphasized that nowadays choreographic activity with schoolchildren should not only be of a training nature, but also have a focus on artistic, creative and musical development. It is claimed that the basis of choreographic activity is the performance of motor actions, by means of which the inner world of the student, his emotions and feelings are revealed. The most effective elements dance movements in the educational process are considered, which increase the interest, the activity of children’s perception of music promote the development of a sense of rhythm, order, musical memory; help students to understand the means of musical expression, play a significant role in the development of the creative initiative and imagination – applause, walking, running, dancing movements, hand movements, etc. Musical and rhythmic activities are characterized, namely, musical and rhythmic exercises that promote the mastery of the main musical and theoretical concepts, develop the musical hearing and memory, sense of rhythm, activate the perception of music. It is noted that the most common methods of teaching dance movements are explanation, practical demonstration, the performance of exercises and elements at the expense, the independent performance of elements. Methods of the musical and rhythmic sense development which provide the usage of games aimed at activating the sense of rhythm in junior high school, particularly – image-game movements that help to reveal and perceive the means of musical expression, musical characteristics of a particular image. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject розвиток ua
dc.subject музичні здібності ua
dc.subject школярі ua
dc.subject музично-ритмічні вправи ua
dc.subject танцювальні рухи ua
dc.subject ігри ua
dc.subject танці ua
dc.subject development ua
dc.subject musical abilities ua
dc.subject schoolchildren ua
dc.subject musical and rhythmic exercises ua
dc.subject dance movements ua
dc.subject games ua
dc.subject dances ua
dc.title Методичні аспекти розвитку музичних здібностей молодших школярів у процесі вивчення хореографії ua
dc.title.alternative Methodical aspects of the junior schoolchildren’s musical ability development in the process of choreography studying ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics