Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Принципи формування навичок фахової медичної комунікації в іноземних студентів медичних університетів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сергієнко, Т. В.
dc.date.accessioned 2021-07-29T11:30:23Z
dc.date.available 2021-07-29T11:30:23Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Сергієнко Т. В. Принципи формування навичок фахової медичної комунікації в іноземних студентів медичних університетів / Т. В. Сергієнко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 103-108. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.22 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34628
dc.description.abstract Статтю присвячено аналізові принципів формування в іноземних студентів-медиків навичок фахової комунікації в процесі навчання української мови. З’ясовано, що завдання формування комунікативних навичок має комплексний характер унаслідок поєднання в ньому таких складників, як феномен фахової медичної комунікації; навчання чужої мови, зокрема професійно зорієнтованої; психофізіологічний механізм породження мовленнєвої навички; організаційно-педагогічні умови формування навичок фахової медичної комунікації. Таке поєднання зумовлює змістові характеристики принципів розроблення технологій, спрямованих на формування навичок фахової медичної комунікації. Визначено, що принципи формування комунікативних навичок мають різнорівневий характер. Окреслено ієрархію принципів: виокремлено загальнодидактичні принципи та специфічні, що задовольняють комунікативні потреби відповідної аудиторії. Специфічні принципи відповідно до цільової спрямованості навчання та особливостей контингенту студентів розглядаються диференційовано: як принципи професійно спрямованої мовної освіти в умовах медичного університету та принципи навчання чужої мови. Виокремлено такі принципи формування в студентів-іноземців навичок фахової медичної комунікації: принцип упровадження процесу навчання в практику професійної медичної діяльності, принципах активної комунікативності, принцип пріоритетності розвитку діалогічного мовлення, принцип структурованості навчального матеріалу, принцип пріоритетності у відборі комунікативно значущих мовленнєвих елементів, принцип групування лексико-граматичного матеріалу навколо одиниць комунікації медичного змісту, принцип стандартизації мовних засобів, принцип каталогізації елементів, що забезпечують процес фахової медичної комунікації, принцип міждисциплінарної інтеграції. Означені принципи закладають основи технологій, спрямованих на формування фахових комунікативних навичок у студентів-іноземців медичного профілю. ua
dc.description.abstract The article investigates the evaluation and performance block of the model of teaching pharmaceutical terminology, botanical and chemical nomenclatures using interactive technologies, which contains components (motivational, cognitive and activity) and levels (low, medium, sufficient and high) of professional terminological competence of future masters pharmacy. The relevance of the competence approach in pharmaceutical education is substantiated, which is aimed at training a competence specialist who is able to provide pharmaceutical care at a high quality and high level. The definition of “professional terminological competence” is proposed, the essence of which is to use knowledge of professional terminology, skills and abilities to use accurately and linguistically correct terms in oral and written professional speech, based on their own internal motivation and experience, aware of the need for self-improvement and self-improvement. The motivational component is analyzed, which reflects the presence of cognitive needs, motives for self-improvement and continuous self-education; cognitive, which is characterized by the depth and systematization of theoretical knowledge, which is the basis for the correct formation and use of terminology and nomenclature; activity, which is represented by skills and abilities to grammatically correct the formation, use and translation of pharmaceutical terminology, botanical and chemical nomenclature. Levels of professional terminological competence are determined (low reflects insufficient formation of PTC components; medium – incomplete formation of all PTC components; sufficient – sufficient formation of all PTC components and high – complete formation of all PTC components). The analysis of indicators of formation of professional terminological competence on motivational, cognitive and activity components is carried out. A model for teaching pharmaceutical terminology, botanical and chemical nomenclatures using interactive technologies has been developed, which consists of the following blocks: target, organizational-technological, methodical and evaluation-effective. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject українська мова як іноземна ua
dc.subject фахова медична комунікація ua
dc.subject навички ua
dc.subject загальнодидактичні принципи ua
dc.subject специфічні дидактичні принципи ua
dc.subject принципи навчання чужої мови ua
dc.subject professional terminological competence ua
dc.subject motivational component ua
dc.subject cognitive component ua
dc.subject activity component ua
dc.subject PTC levels ua
dc.subject interactive technologies ua
dc.subject Master of Pharmacy ua
dc.title Принципи формування навичок фахової медичної комунікації в іноземних студентів медичних університетів ua
dc.title.alternative Indicators of formation of professional terminological competence of future masters of pharmacy with the use of interactive technologies ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу