Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Інноваційні можливості забезпечення дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти: виклик сучасності

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Потапова, Н. В.
dc.contributor.author Отрошко, Т. Ф.
dc.date.accessioned 2021-07-29T07:48:10Z
dc.date.available 2021-07-29T07:48:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Потапова Н. В. Інноваційні можливості забезпечення дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти: виклик сучасності / Н. В. Потапова, Т. Ф. Отрошко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 64-67. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.13 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34617
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі організації освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти у форматі дистанційного навчання за допомогою можливостей інтернет-ресурсів. Проаналізовано різноманітні освітні інструменти, за допомогою яких учитель може спілкуватися з учнями дистанційно, розробляти навчальні завдання, відстежувати прогрес учнів та проводити роботу над помилками. Сформульовано вимоги до освітніх веб-сервісів, наголошено на критеріях, яким має відповідати віртуальне навчальне середовище для дітей та вчителів. Проаналізовано завдання використання різноманітних освітніх інтернет-ресурсів. Виділено два типи сервісів, якими доцільно користуватися педагогам під час дистанційного або змішаного навчання, а саме онлайн-програми та оффлайн-програми. Онлайн-сервіси забезпечують спілкування вчителя з учнями в режимі реального часу за допомогою відеодзвінків, чату та віртуальної дошки, а оффлайн-інструменти створюють віртуальне середовище, в якому діти навчаються у зручний для них час у межах визначеного дедлайну, використовуючи різноманітний навчально-ігровий контент. Проаналізовано найбільш зручні електронні платформи для навчання, а саме розкрито їхні переваги перед іншими, доведено їх зручність та легкість у користуванні, розкрито деякі організаційні й технічні особливості реєстрації та роботи з ними. Особлива увага акцентується на допоміжних електронних ресурсах, що можуть значно підвищити продуктивність вчительської роботи та навчальну мотивацію школярів. Такі ресурси є генераторами різних типів завдань та коміксів, їх можна не лише використовувати у дистанційному навчанні, але й роздруковувати для роботи в класі. Також наголошено на освітніх сервісах, за допомогою яких можна створювати презентації та ментальні мапи для роботи з учнями в синхронному та асинхронному режимах, формувати навчальний контент шляхом поєднання готових відео із завданнями різних типів. Наголошено на електронних ресурсах, що можуть стати в нагоді не тільки вчителям, але й батькам учнів. Ними є цифрові підручники 3D-формату з різних предметів, якими доцільно доповнювати отримані на уроках знання. ua
dc.description.abstract The article focuses on the problem of the educational process organization in comprehensive school in the format of distance learning using opportunity of Internet resources. Different educational instruments, in which a teacher can communicate with pupils remotely, develop educational tasks, monitor pupils’ progress and work on errors, are analyzed. Requirements for educational web-services are formulated, criteria to which virtual educational environment for children and teachers must correspond, are emphasized. The purposes for the use of different educational Internet resources are analyzed. Two types of services which are advisable to be used by teachers during distance or hybrid learning are emphasized: online programs and offline programs. Online services provide teacher’s and pupils’ communication in real time by means of video calls, chat and virtual board, but offline instruments form virtual environment where children learn at the appropriate time within definite deadline using different educational and play content. The most comfortable electronic platforms for education are analyzed: their advantages over other ones are revealed, their convenience and easiness in the use are proved, and some organizational and technical characteristics of registration and work with platforms are revealed. The attention is paid to auxiliary electronic resources which can improve efficiency of teachers’ work and pupils’ educational motivation greatly. Such resources are generators of different types of tasks and comics; they not only can be used for distance learning, but also can be printed for classwork. Educational services which help create presentations and mental maps for work with pupils in synchronous and asynchronous regime, educational content connecting ready videos with tasks of different types, are emphasized. Electronic resources which can be useful not only for teachers but also for pupils’ parents are emphasized – these are 3D digital textbooks in different subjects which are advisable to be added to knowledge getting on the lessons. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject дистанційне навчання ua
dc.subject інтернет-ресурси ua
dc.subject освітні електронні платформи ua
dc.subject онлайн-навчання ua
dc.subject віртуальне середовище ua
dc.subject цифрові підручники ua
dc.subject мобільний додаток ua
dc.subject віртуальна дошка ua
dc.subject генератори завдань ua
dc.subject distance learning ua
dc.subject Internet resources ua
dc.subject educational electronic platforms ua
dc.subject online learning ua
dc.subject virtual environment ua
dc.subject digital textbooks ua
dc.subject mobile application ua
dc.subject virtual board ua
dc.subject tasks generators ua
dc.title Інноваційні можливості забезпечення дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти: виклик сучасності ua
dc.title.alternative Innovative capacities of providing distance learning in general education schools: challenge of the present day ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics