Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування диригентсько-хорових компетентностей майбутніх учителів музичного мистецтва

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Петренко, М. Б.
dc.date.accessioned 2021-07-28T09:42:44Z
dc.date.available 2021-07-28T09:42:44Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Петренко М. Б. Формування диригентсько-хорових компетентностей майбутніх учителів музичного мистецтва / М. Б. Петренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 39-42. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.08 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34604
dc.description.abstract У статті розглянуто питання формування диригентсько-хорових компетентностей майбутнього учителя музичного мистецтва. Підкреслено, що сучасні умови вимагають оновлення системи освіти на компетентнісній основі шляхом посилення практичної спрямованості, зберігаючи його фундаментальність. Проаналізовано правові документи й науково-педагогічні дослідження, що відповідає вимогам до педагога сучасної школи. У зв’язку з цим визначено завдання на заняттях з диригентсько-хорових дисциплін, що сприяють створенню цілісного сприйняття навколишнього світу, а саме готують майбутніх фахівців до культурного, професійного й особистісного спілкування, розвивають уяву, фантазію, мислення, стимулюють інтерес, підтримують високу мотивацію до вивчення музичного мистецтва, долучають до культурної спадщини та духовних цінностей свого народу та народів усього світу. Висвітлено та охарактеризовано методологічні наукові підходи до навчального процесу з диригентсько-хорових дисциплін, а саме компетентнісний, аксіологічний та діяльнісний підходи. Компетентісний підхід ми розглядаємо як забезпечення якісних результатів теоретичних знань і практичних умінь та навичок, що передбачають сучасні практичні методи, прийоми та засоби з диригентсько-хорових дисциплін. Аксіологічний підхід означеного феномена передбачає набуття у навчальному процесі морально-естетичних цінностей, заснованих на мистецьких традиціях диригентсько-хорової освіти. Діяльнісний підхід ми розуміємо як спрямованість на організацію професійної підготовки вчителя музики на успішну практичну діяльність, а також самоосвіту та самореалізацію творчої діяльності майбутніх фахівців. Уточнено поняття “диригентсько-хорові компетентності”. Зосереджено увагу на орієнтації навчального процесу диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва на сприяння становлення й розвитку їх професійних компетентностей. Окреслено комплекс диригентсько-хорових компетентностей, які отримуються студентом у навчальному процесі та забезпечують рівень його фахової підготовки, а також складають основу професіоналізму майбутнього педагога-музиканта. Узагальнюючи вищезазначене, можемо стверджувати, що формування диригентсько-хорових компетентностей майбутнього учителя музичного мистецтва передбачає використання інноваційних форм, методів, підходів, застосування інформаційно-комунікаційних технологій, демонстраційних матеріалів, засобів наочності. ua
dc.description.abstract In the article it is considered the issues of conducting and choral competencies formation of the future musical art teacher. It is emphasized that modern conditions require updating the education system on a competency basis by strengthening the practical orientation, maintaining its fundamentality. Legal documents and scientific and pedagogical research that meets the requirements for a modern school teacher are analyzed. In this regard, the tasks are defined in the classes of conducting and choral disciplines that contribute to the creation of a holistic perception of the world: prepare future professionals for cultural, professional and personal communication, develop imagination, thinking, stimulate interest, maintain high motivation to study of musical art, attach to the cultural heritage and spiritual values of their people and the peoples of the world. The methodological scientific approaches to the educational process in conducting and choral disciplines are highlighted and characterized, namely: competency, axiological and activity approaches. The competency approach is considered as providing quality results of theoretical knowledge and practical skills that provide modern practical methods, techniques and tools in conducting and choral disciplines. The axiological approach of this phenomenon involves the acquisition in the educational process of moral and aesthetic values based on the artistic traditions of conducting and choral education. The activity approach is considered as a focus on the organization of professional training of musical art teachers for successful practical activities, as well as self-education and self-realization of future professionals’ creative activity. The concept of “conducting and choral competencies” is clarified. The focus is on the orientation of the educational process of conducting and choral future musical art teachers’ training to promote the formation and development of their professional competencies. The set of conducting and choral competencies that is acquired by students in the educational process, provides the level of a student’s professional training and forms the basis of a future musical art teacher’s professionalism is outlined. Summarizing the above mentioned, it should be said that the formation of a future musical art teacher’s conducting and choral competencies involves the use of innovative forms, methods, approaches, the use of information and communication technologies, demonstration materials, visual aids. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject диригентсько-хорові компетентності ua
dc.subject наукові підходи ua
dc.subject навчальний процес ua
dc.subject диригентсько-хорові дисципліни ua
dc.subject conducting and choral competencies ua
dc.subject scientific approaches ua
dc.subject educational process ua
dc.subject conducting and choral disciplines ua
dc.title Формування диригентсько-хорових компетентностей майбутніх учителів музичного мистецтва ua
dc.title.alternative Formation of future musical art teachers’ conducting and choral competencies ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics