ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Невмержицька, О. В. | |
dc.contributor.author | Івах, С. М. | |
dc.date.accessioned | 2021-07-27T08:13:56Z | |
dc.date.available | 2021-07-27T08:13:56Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Невмержицька, О. В. Передумови формування професійної компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти в процесі підготовки в закладі вищої освіти / О. В. Невмержицька, С. М. Івах // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 5-9. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.01 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34589 | |
dc.description.abstract | У статті виокремлено та обґрунтовано передумови формування професійної компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти в умовах закладу вищої освіти. Основна увага зосереджена на розкритті двох груп передумов: внутрішніх або особистісно-психологічних, що відображені в структурі особистості здобувача освіти, та зовнішніх або соціальних та соціально-психологічних, що створюються в закладі вищої освіти як відображення соціальних передумов. Доведено важливість наявності в майбутнього фахівця дошкільної освіти таких внутрішніх передумов, як розвиток пізнавальних процесів у межах норми та сили і врівноваженості нервової системи, стійкого позитивного інтересу до педагогічної діяльності тощо. Констатовано, що для майбутнього вихователя закладу вищої освіти важливими професійними якостями є також любов до дітей, комунікативність, вміння відчувати інших – емпатія тощо. До зовнішніх передумов формування професійної компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти зараховано соціальні, що створені системою суспільних відносин, та соціально-психологічні, які створюються в закладі вищої освіти. Доведено, що, справляючи вплив на особистість майбутнього фахівця, зовнішні передумови здатні як оптимізувати, так і гальмувати процес його професійного становлення. Обґрунтовано роль у забезпеченні легкої адаптації та успішного професійного розвитку майбутнього фахівця дошкільної освіти в новій системі соціальних відносин таких соціально-психологічних передумов, як єдність мети взаємодії суб’єктів освітньої діяльності, соціально-психологічний клімат закладу вищої освіти й академічної групи, в якій навчається студент. Акцентовано на тому, що найбільшої ефективності процес набуття студентами фахової компетентності набуде в разі врахування як зовнішніх, так і внутрішніх передумов її формування. | ua |
dc.description.abstract | The article highlights and substantiates the prerequisites for the formation of professional competence of future preschool education specialists in a higher education institution. The main focus is on the disclosure of two groups of prerequisites: internal, or personal psychological, reflected in the personality structure of the applicant, and external, or social and socio-psychological, which are created in a higher education institution as a reflection of social prerequisites. The importance of possessing such internal prerequisites as the development of cognitive processes within the norm, as well as strength and balance of the nervous system, a stable positive interest in pedagogical activities is proved. It is stated that the future tutor of a higher education institution should also possess such important professional qualities as love for children, sociability, ability to sympathize with others (empathy), etc. The external prerequisites for the formation of professional competence of future preschool education specialists include social, created by the system of public relations, and socio-psychological, which are created in the higher education institution. It is proved that by exercising their influence on the personality of the future specialist, external prerequisites are able to both optimize and inhibit the process of professional development. The role of such socio-psychological preconditions as the unity of the purpose of educational activity subjects’ interaction, social and psychological climate of higher education institution and a student’s academic group in providing easy adaptation and successful professional development of the future preschool education specialist in the new system of social relations is substantiated. It is emphasized that the process of acquisition of professional competence by students will be the most effective when taking into account both external and internal prerequisites of its formation. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | формування професійної компетентності | ua |
dc.subject | майбутні фахівці дошкільної освіти | ua |
dc.subject | заклад вищої освіти | ua |
dc.subject | соціальні передумови | ua |
dc.subject | соціально-психологічні передумови | ua |
dc.subject | особистісно-психологічні передумови | ua |
dc.subject | formation of professional competence | ua |
dc.subject | future preschool education specialists | ua |
dc.subject | higher education institution | ua |
dc.subject | social prerequisites | ua |
dc.subject | socio-psychological prerequisites | ua |
dc.subject | personal-psychological prerequisites | ua |
dc.title | Передумови формування професійної компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти в процесі підготовки в закладі вищої освіти | ua |
dc.title.alternative | Prerequisites for the formation of professional competence of future preschool education specialists in the process of training in higher education institutions | ua |
dc.type | Article | ua |