У статті обґрунтовано проблему вокально-хорового виконавства як виду інтерактивного музикування майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі професійної підготовки. Зауважено, що важливу роль у професійній підготовці майбутнього вчителя музики відіграють диригентсько-хорові дисципліни, адже домінуючим видом діяльності закладів загальної освіти є хоровий спів. Проаналізовано ґрунтовні наукові дослідження даного феномена в галузі педагогіки, психології, мистецтвознавства. Визначено, що перспективними напрямами в музично-творчому розвитку майбутніх фахівців є включення в процес професійної підготовки різних форм музикування. У вивченні проблеми вокально-хорового виконавства як виду інтерактивного музикування майбутніх учителів музичного мистецтва виокремлено та проаналізовано поняття “інтерактивний метод”, “інтерактивне навчання”, “інтерактивне музикування”. Уточнено поняття “інтерактивне музикування майбутніх учителів музичного мистецтва”. Обґрунтовано можливості вокально-хорового виконавства у формуванні креативності, ініціативності, саморозвитку, творчої індивідуальності майбутнього фахівця. Визначено, що вокально-хорове виконавство як вид інтерактивного музикування є результатом взаємно спланованої художньо-творчої діяльності студента та викладача, що включає пізнавально-дослідницьку роботу у сфері різновидів мистецтва; художньо-естетичну діяльність; організаційний компонент. Авторами стверджується, що вокально-хорове виконавство як вид інтерактивного музикування є синкретичним процесом та буде успішним у взаємозв’язку з елементами музично-танцювальної діяльності, музично-поетичної та сценічної творчості майбутніх учителів музичного мистецтва, дозволить інтенсифікувати процес розуміння та творчого використання знань у формуванні вмінь пошуку раціональних підходів до оволодіння інформацією і збільшить мотивацію майбутніх фахівців до творчо-пошукової активності в процесі професійної підготовки. Звернено увагу на необхідність пошуку інноваційних методів та прийомів удосконалення даного процесу у вивченні досвіду використання комп’ютерних програм для творчого інтерактивного музикування у вокально-хоровій діяльності студентів.
The article substantiates the problem of vocal and choral performance as a type of interactive music making of future music teachers in the process of professional training. It is noted that conducting and choral disciplines play an important role in the professional training of future music teachers, because choral singing is the dominant activity of general education institutions. Thorough scientific researches of this phenomenon in the field of pedagogy, psychology, art history are analyzed. It is determined that promising areas in the musical and creative development of future professionals are the inclusion in the process of professional training of various forms of music making. In studying the problem of vocal and choral performance as a type of interactive music making for future music teachers, the concepts of "interactive method", "interactive learning", "interactive music making" are singled out and analyzed. The concept of "interactive music making of future teachers of music art" is specified. Possibilities of vocal and choral performance in the formation of creativity, initiative, self-development, creative individuality of the future specialist are substantiated. It is determined that vocal and choral performance as a type of interactive music making is the result of mutually planned artistic and creative activity of a student and a teacher, which includes cognitive-research work in the field of art forms; artistic and aesthetic activities; organizational component. The authors argue that vocal and choral performance as a form of interactive music is a syncretic process and will be successful in conjunction with elements of music and dance, music, poetry and stage creativity of future music teachers and will intensify the process of understanding and creative use of knowledge, formation the ability to find rational approaches to mastering information and increase the motivation of future professionals to creative and exploratory activity in the process of training. Attention is drawn to the need to find innovative methods and techniques to improve this process in the study of the experience of using computer programs for creative interactive music in vocal and choral activities of students.