Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Ґенеза ідеї виявлення та навчання інтелектуально здібної особистості

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Котвіцька, А. А.
dc.contributor.author Буданова, Л. Г.
dc.date.accessioned 2021-07-20T13:13:10Z
dc.date.available 2021-07-20T13:13:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Котвіцька А. А. Ґенеза ідеї виявлення та навчання інтелектуально здібної особистості / А. А. Котвіцька, Л. Г. Буданова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 1). – С.167-170. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.1.35 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34533
dc.description.abstract Статтю присвячено проблемі розвитку обдарованості. Проаналізовано філософську, історичну, психолого-педагогічну літературу з даної проблеми, проведено порівняльний аналіз реалізації проблеми навчання та виховання обдарованої особистості в історичні часи. Простежено основні тенденції розвитку даної проблеми, відокремлено загальні підходи, форми та методи цілеспрямованої роботи з обдарованими дітьми та молоддю. Встановлено, що з давніх часів висловлювалася думка про необхідність урахування індивідуальних здібностей особистості в процесі навчання. Досягнення вчених у різні періоди заклали основу для подальшого розвитку теорії навчання талановитих дітей та підлітків. Зокрема, певні положення вчених стали в нагоді в подальших наукових дослідженнях: інтелектуальні здібності є особливо динамічними утвореннями, розвиток інтелектуальних здібностей особистості нерозривно пов'язаний з іншими сферами її безпосереднього розвитку, підвищенням якості особистих здібностей, що сприяє використанню спеціально розроблених моделей, а потужна педагогічна підтримка може забезпечити успіх навчання, виховання та розвиток інтелектуальних здібностей особистості. На основі аналізу сучасної наукової літератури визначено, що здібність – це індивідуально-психічні характеристики людини, які відповідають вимогам певної діяльності та є умовою її успішного здійснення. На цьому рівні розвитку людських здібностей вона підтримує таку ієрархічну послідовність: здібності – обдарованість – талант – геніальність. Дослідження довели, що інтелектуальні здібності займають особливе місце серед різних груп здібностей. На основі ретроспективного аналізу встановлено, що під інтелектуальними здібностями ми розуміємо психічні особливості людини, що дозволяють їй успішно вирішувати різні інтелектуальні задачі, тобто знаходити, обробляти, аналізувати та свідомо оцінювати інформацію з різних джерел і на цій основі приймати обґрунтовані рішення та застосовувати їх на практиці. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of genius development. The philosophical, historical, psychological and pedagogical literature on this problem is analyzed, the comparative analysis of realization of a problem of the genius personality’s training and education in historical times is carried out. The main tendencies of development of this problem are traced; the general approaches, forms and methods of purposeful work with genius children and youth are separated. It is established that from ancient times the opinion was expressed about the necessity to take into account the personality’s individual abilities in the learning process. Scientists’ achievements in different periods laid the foundation for the further development of the theory of teaching talented children and adolescents. In particular, the following scientists’ provisions have become useful in further research: intellectual abilities are particularly dynamic formations, the development of the personality’s intellectual abilities is inextricably linked with other areas of its direct development, the quality of improving of personal abilities contributes to the use of specially designed models to ensure the success of training, education and development of the individual’s intellectual abilities. Based on the analysis of modern scientific literature, it is determined that ability is an individual mental characteristics of a person that meet the requirements of a particular activity and is a condition for its successful implementation. At this level of human abilities development, it maintains the following hierarchical sequence: capability – cleverness – talent – genius. Studies have shown that intellectual abilities have a special place among different groups of abilities. Based on retrospective analysis, it is established that by intellectual abilities we mean persons’ mental characteristics that allow them to successfully solve various intellectual problems, e.g. to find, process, analyze and consciously evaluate information from different sources and on this basis to make informed decisions and apply them in practice. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject відхилення ua
dc.subject геніальність ua
dc.subject дар ua
dc.subject задатки ua
dc.subject здібність ua
dc.subject особистість ua
dc.subject талант ua
dc.subject deviation ua
dc.subject genius ua
dc.subject gift ua
dc.subject cleverness ua
dc.subject ability ua
dc.subject personality ua
dc.subject talent ua
dc.title Ґенеза ідеї виявлення та навчання інтелектуально здібної особистості ua
dc.title.alternative Genesis of the idea of detecting and teaching an intellectually capable personality ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics