Стаття присвячена актуальним проблемам у вивченні української мови як іноземної. За основу статті використано власні спостереження викладача кафедри іноземних мов Національного університету “Львівська політехніка” Вікторії Ключник. Зосереджено увагу на методах і прийомах навчання української мови для іноземців, а також на необхідності вдосконалення подачі інформації. Увагу акцентовано на розробленні доступного вивчення української мови як іноземної. Виділено функціональний підхід до відбору й подання мовного матеріалу тощо. Акцент зроблено на практичному аспекті вивчення мови: використання української мови як іноземної не лише в професійній діяльності, а й на побутовому рівні. Описано найпоширеніші проблеми, з якими стикаються іноземні студенти при вивченні української мови. Неправильне вимовляння букв, пропускання звуків у словах, неправильне використання наголосу в словах (як приклад узято фрагмент тексту з робочої книги для студентів першого курсу Національного університету “Львівська політехніка”). Окрім цього, ураховуються мотиви та інтереси навчання студента, акцентується увага на вивченні матеріалу, необхідного для розвитку його майбутніх професійних якостей (вивчення лексичних тем, пов’язаних із психологічними, моральними, професійними якостями). Перед вивченням нової теми необхідно обґрунтувати студенту її актуальність, тоді навчальні цілі сприйматимуться як власні. Наведено приклад використання різних технологій, а саме: презентацій, фільмів, комп’ютерної програми Power Point у викладанні української мови для іноземних студентів, так як це є важливим аспектом удосконалення й оптимізації навчального процесу. У статті викладено інформацію, як викладач може змотивувати студента для вивчення іноземної мови та як сприяти розвитку мислення студента, при цьому вміти застосувати на практиці вивчений матеріал, як подолати мовний бар’єр, а також навчити студента самостійно здобувати знання в умовах практичної та дослідницької діяльності.
The article is devoted to current problems in the study of Ukrainian as a foreign language. The article is based on the observations of a lecturer at the Department of Foreign Languages, National University of Lviv Polytechnic, Kliuchnyk Victoria. The focus is on the methods and techniques of teaching the Ukrainian language to foreigners, as well as the need to improve the presentation of information. Emphasis is placed on developing an accessible study of the Ukrainian language as a foreign language. A functional approach to the selection and presentation of language material, etc. is highlighted. Emphasis is placed on the practical aspect of language learning: the use of Ukrainian as a foreign language not only in professional activities, but also at the household level. The most common problems faced by foreign students in learning the Ukrainian language are described. Incorrect pronunciation of letters, omission of sounds in words, incorrect use of emphasis in words (as an example, a fragment of the text from the workbook for first-year students of the National University “Lviv Polytechnic”). In addition, the motives and interests of the student's education are taken into account, attention is focused on the study of the material necessary for the development of his future professional qualities (study of lexical topics related to psychological, moral, professional qualities). Before studying a new topic, it is necessary to substantiate the student's relevance, then the learning goals will be perceived as their own. An example of the use of various technologies, namely: presentations, films, computer program Power Point in teaching Ukrainian to foreign students, as it is an important aspect of improving and optimizing the learning process. The article presents information on how a teacher can motivate a student to learn a foreign language, and how to promote the development of student thinking, while being able to apply in practice the material studied, how to overcome the language barrier, and teach students to acquire knowledge in practice and research.