Нині в навчальних закладах України у зв’язку з переходом на дистанційну або змішану форму навчання широко впроваджуються нові комп’ютерні, інформаційно-комунікаційні та мережеві технології. У статті розкрито можливості використання системної платформи дистанційного навчання Pharmel у професійній підготовці здобувачів вищої освіти освітньо-професійної програми «Фізична терапія» першого (бакалаврського) рівня у галузі знань 22 «Охорона здоров’я» спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» під час вивчення обов’язкової дисципліни «Терапевтичні вправи». Використання й управління віртуальним навчальним середовищем є комплексним процесом, і освітні платформи широко застосовуються в університетах, зокрема, для управління курсами дистанційного навчання. Pharmel – це гнучке віртуальне середовище навчання з широким спектром різноманітних онлайн-інструментів, що створене на базі платформи Moodle. Розглянуто досвід використання платформи Pharmel під час вивчення дисципліни «Терапевтичні вправи». Метою навчальної дисципліни «Терапевтичні вправи» є ознайомити майбутніх фахівців з основними формами й засобами лікувальної фізичної культури як основного методу фізичної реабілітації, сформувати систему знань про вплив фізичних навантажень на організм, правила дозування та контролю фізичних навантажень, відпрацювати навики розробки комплексів лікувальної гімнастики при різних захворюваннях, контролю за станом людини при виконанні фізичних вправ. Курс розроблено з урахуванням змішаної форми навчання, оскільки навчальний процес цієї дисципліни на початку семестру почався в очному режимі. Процес поділявся на 3 етапи: вивчення теоретичного матеріалу й оволодіння практичними навичками, що передбачало обов’язкове відвідування занять (очно); дистанційне навчання з обов’язковим відвідуванням лекційних і практичних занять на платформі Zoom, виконання завдань самостійної роботи, складання тестових завдань, контроль змістових модулів (дистанційно); складання підсумкового модульного контролю (дистанційно). Показано структуру дисципліни та проаналізовано використані види діяльності й ресурси.
Currently, new computer, information, communication and network technologies are being widely introduced in educational institutions of Ukraine in connection with the transition to remote or mixed learning. The article reveals the possibilities of using the systemic distance learning platform Pharmel in the learning of higher education educational of the professional program “Physical Therapy” of the first (bachelor's) level in the field of knowledge 22 “Health” specialty 227 “Physical therapy, occupational therapy” during the study compulsory discipline “Therapeutic exercises”. The purpose of the discipline “Therapeutic Exercises” is to acquaint future professionals with the basic forms and means of therapeutic physical culture as the main method of physical rehabilitation, to form a system of knowledge about the effects of exercise on the body, dosage rules and control of exercise, to develop skills in therapeutic gymnastics. diseases, control over the human condition during exercise. The use and management of a virtual learning environment is a complex process, and educational platforms are widely used in universities, in particular to manage distance learning courses. Pharmel is a flexible virtual learning environment with a wide range of different online tools, based on the Moodle platform. The article highlighted the experience of using the Pharmel platform during the study of the discipline “Therapeutic Exercises”. The course was designed with a mixed form of study, as the learning process of this discipline at the beginning of the semester began in person. The process was divided into 3 stages: study of theoretical material and mastery of practical skills, which included mandatory attendance (full-time); distance learning with mandatory attendance of lectures and practical classes on the Zoom platform, performance of tasks of independent work, preparation of test tasks, control of content modules (remotely); compilation of the final modular control (remotely). The structure of the discipline is shown and the used activities and resources were analyzed.