Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток пізнавальної активності у дітей старшого дошкільного віку засобами сучасної художньої літератури

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дмитренко, К. А.
dc.contributor.author Сирова Ю. В.
dc.contributor.author Колосова, С. В.
dc.date.accessioned 2021-07-20T08:42:43Z
dc.date.available 2021-07-20T08:42:43Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Дмитренко К. А. Розвиток пізнавальної активності у дітей старшого дошкільного віку засобами сучасної художньої літератури / К. А. Дмитренко, Ю. В. Сирова, С. В. Колосова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 1). – С.128-131. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.1.26 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34524
dc.description.abstract У статті розглянуто питання розвитку пізнавальної активності засобами сучасної художньої літератури. Проаналізовано психолого-педагогічну літературу, визначено актуальність цієї проблеми в сучасних дослідженнях. Визначено сутність поняття “пізнавальна активність”. З’ясовано, що від рівня розвитку операцій мислення, пізнавальних процесів залежить розвиток мовлення дошкільників. Установлено, що мовлення є засобом розвитку інтелектуальної діяльності й виконує пізнавальну функцію, яка формується в процесі становлення різних видів діяльності. Визначено, що сучасна українська казка є важливим засобом розвитку пізнавальної активності. З’ясовано, що в основі популярності сучасних українських казок лежить їх чарівність, таємничість, фантастичність описаних подій і персонажів. Також установлено, що в основі цих казок лежать народні перекази, що в усній формі передавалися від покоління до покоління, доповнюючись і змінюючись відповідно до особливостей сприйняття їх змісту кожним оповідачем. Охарактеризовано 5 напрямів роботи з художньою літературою, а саме: використання українських народних казок, авторські казки, байки, оповідання й легенди, сучасні українські казки. Проаналізовано сюжет сучасних українських казок, акторами яких є Олег Чаклун, Мар’яна Прохасько, Тетяна Щербаченко, Оксана Кротюк, Інна Руда. Установлено, що герої сучасних казок кожен мають яскравий візуальний образ та особливий характер, вони ніколи не впадають у відчай, завжди шукають вихід із ситуації; вони сміливі й винахідливі. Також з’ясовано, що завдяки сучасним українським казкам дошкільники пізнають родинні взаємини, сімейне дозвілля, відповідальне ставлення до інших, збереження довкілля; засвоюють правила гігієни та безпечної поведінки під час прогулянки; формують довірливе ставлення до різних професій, зокрема до професії лікаря. ua
dc.description.abstract The article deals with the development of cognitive activity by means of modern fiction. Psychological and pedagogical literature is analyzed, the relevance of this problem in modern research is determined. The essence of the concept of “cognitive activity” is determined. It was found that the development of speech of preschoolers depends on the level of development of thinking operations, cognitive processes. It has been established that speech is a means of developing intellectual activity and performs a cognitive function, which is formed in the process of the formation of various types of activity. It has been determined that a modern Ukrainian fairy tale is an important means of developing cognitive activity. It has been established that the popularity of modern Ukrainian fairy tales is based on their charm, mystery, fantastic character of the described events and characters. It was also found that these tales are based on folk legends, orally passed down from generation to generation, supplemented and changed in accordance with the peculiarities of the perception of their content by each narrator. 5 directions of work with fiction are characterized, namely: the use of Ukrainian folk tales, author's tales, fables, stories and legends, modern Ukrainian tales. The article analyzes the plot of modern Ukrainian fairy tales, the actors of which are Oleg Koldun, Maryana Prokhasko, Tatiana Shcherbachenko, Oksana Krotyuk, Inna Ruda. It has been established that the heroes of modern fairy tales each have a vivid visual image and a special character, they never despair, they always look for a way out of the situation; they are bold and resourceful. It was also found that thanks to modern Ukrainian fairy tales, preschoolers learn kinship, family leisure, responsible attitude towards others, preservation of the environment; learn the rules of hygiene and safe behavior while walking; form a trusting attitude to various professions, in particular to the profession of a doctor. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject пізнавальна активність ua
dc.subject художня література ua
dc.subject казка ua
dc.subject сучасна українська казка ua
dc.subject діти ua
dc.subject старший дошкільний вік ua
dc.subject заклад дошкільної освіти ua
dc.subject персонажі ua
dc.subject cognitive activity ua
dc.subject fiction ua
dc.subject fairy tale ua
dc.subject modern Ukrainian fairy tale ua
dc.subject children ua
dc.subject senior preschool age ua
dc.subject preschool education institution ua
dc.subject characters ua
dc.title Розвиток пізнавальної активності у дітей старшого дошкільного віку засобами сучасної художньої літератури ua
dc.title.alternative Development of cognitive activity in senior preschool age by means of contemporary artistic literature ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу