Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості професійного самовизначення випускників сільських шкіл

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Федоренко, Любов Петрівна
dc.date.accessioned 2021-07-16T11:16:58Z
dc.date.available 2021-07-16T11:16:58Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Федоренко, Любов Петрівна. Психологічні особливості професійного самовизначення випускників сільських шкіл : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Федоренко Любов Петрівна ; [наук. керівник Патинок Оксана Петрівна] ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2020. – 22 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34515
dc.description.abstract У дисертації презентовано результати теоретико-експериментального дослідження професійного самовизначення випускників сільських шкіл. Проаналізовано основні наукові позиції зарубіжних і вітчизняних вчених щодо проблеми розвитку професійного самовизначення старшокласників. Теоретично визначено сутність досліджуваного утворення, його структурні компоненти (когнітивний, емоційно-ціннісний, орієнтовно-поведінковий). Обґрунтовано критерії (повнота уявлень про себе, про світ професій; ціннісне ставлення до вибору професії; проектування власного професійного майбутнього) їх розвитку; виокремлено показники та рівні (високий, середній, низький) розвитку професійного самовизначення випускників сільських шкіл; емпірично здійснено порівняльний аналіз особливостей становлення структурних компонентів професійного самовизначення сільських та міських випускників та визначено специфіку цього процесу у випускників сільських шкіл. Розроблено теоретичну модель психологічного супроводу випускників сільських шкіл щодо підвищення ефективності їх професійного самовизначення та доведено його дієвість. ua
dc.description.abstract В диссертации представлены результаты теоретико-экспериментального исследования профессионального самоопределения выпускников сельских школ. Проанализированы основные научные позиции зарубежных и отечественных ученых по проблеме развития профессионального самоопределения старшеклассников. Теоретически определена сущность исследуемого образования, его структурные компоненты (когнитивный, эмоционально-ценностный, ориентировочно-поведенческий). Обоснованы критерии (полнота представлений о себе, о мире профессий, ценностное отношение к выбору профессии, проектирование собственного профессионального будущего) их развития; выделены показатели и уровни (высокий, средний, низкий) развития профессионального самоопределения выпускников сельских школ; эмпирически осуществлен сравнительный анализ особенностей становления структурных компонентов профессионального самоопределения сельских и городских выпускников и определена специфика этого процесса у выпускников сельских школ. Разработана теоретическая модель психологического сопровождения выпускников сельских школ по повышению эффективности их профессионального самоопределения и доказана его действенность. ua
dc.description.abstract The dissertation shows the results of theoretical and experimental research of professional self - determination of rural school graduates. The main scientific positions of foreign and local scientists on the problem of professional self – determination and development of high school students were analyzed. The essence of the studied education, its structural components (cognitive, emotional-value, approximate-behavioral) were theoretically determined. The criteria (completeness of ideas about oneself, about the world of professions; value attitude to the choice of profession; designing one's own professional future) of their development were substantiated; professional selfdetermination and development indicators and levels (high, average, low) of rural school graduates were singled out; a comparative empirical analysis of the peculiarities of the formation of structural components of rural and urban graduates professional selfdetermination was prepared and determined the specifics of this process in graduates of rural schools. A theoretical model of psychological support for rural school graduates to increase the effectiveness of their professional self-determination has been developed and its effectiveness has been proven. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійне самовизначення ua
dc.subject випускники сільських шкіл ua
dc.subject ранній юнацький вік ua
dc.subject рефлексія ua
dc.subject прийняття рішення ua
dc.subject вибір професії ua
dc.subject планування професійного майбутнього ua
dc.subject психологічний супровід випускників сільських шкіл ua
dc.subject профессиональное самоопределение ua
dc.subject выпускники сельских школ ua
dc.subject ранний юношеский возраст ua
dc.subject рефлексия ua
dc.subject принятие решения ua
dc.subject выбор профессии ua
dc.subject планирование профессионального будущего ua
dc.subject психологическое сопровождение выпускников сельских школ ua
dc.subject professional self-determination ua
dc.subject rural school graduates ua
dc.subject early adolescence ua
dc.subject reflection ua
dc.subject decision-making ua
dc.subject choice of profession ua
dc.subject planning of professional future ua
dc.subject psychological support of rural school graduates ua
dc.title Психологічні особливості професійного самовизначення випускників сільських шкіл ua
dc.title.alternative Психологические особенности профессионального самоопределения выпускников сельских школ ua
dc.title.alternative Psychological features of rural school graduates professional self-determination ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу