Соціально-економічні перетворення, які відбуваються в Україні в умовах ринкових відносин, зумовлюють суттєві зміни змісту й форм організації навчально-виховного процесу в системі трудового навчання осіб з інвалідністю з метою підвищення якості їхньої підготовки до опанування доступних професій. Система трудового навчання в реабілітаційних установах для осіб з інвалідністю має значні прогалини та потребує оновлення в плані підготовки їх до життя в соціумі з максимальним урахуванням суспільно-економічних реалій, специфічних виробничих умов і відносин. Розвиток нових форм господарювання, запровадження у виробництво нової техніки й технологій, використання інформаційно-комунікаційних технологій вимагають підвищення рівня технологічної культури осіб з інвалідністю, що значно ускладнює їхню соціально-трудову адаптацію. Проблема настільки значуща, що її вирішення обов’язкове й вимагає перегляду науково-методичного забезпечення трудового навчання в системі реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю. Основними завданнями реабілітаційної установи є всебічний розвиток особистості клієнтів, підготовка їх до самостійної життєдіяльності на основі формувань знань і вмінь з предметів, що створює передумови для подальшої їхньої соціально-трудової адаптації. Складник загальної підготовки осіб з інвалідністю до самостійної трудової та побутової діяльності є трудове навчання в реабілітаційних установах. Трудова діяльність осіб з інвалідністю повинна сприяти розвитку їхньої мотиваційної сфери та самосвідомості, на основі яких посилюється ціннісне ставлення до праці, формуються уявлення про роль праці в житті людей, різноманітні професії, також формується внутрішня позиція та відбувається усвідомлення свого соціального Я [10].
Socio-economic transformations that take place in Ukraine in market conditions, cause significant changes in the content and forms of organization of the educational process in the system of labor training of persons with disabilities in order to improve the quality of their training to master available professions. The system of labor training in rehabilitation institutions for people with disabilities has significant gaps and needs to be updated in terms of preparing them for life in society with maximum consideration of socio-economic realities, specific production conditions and relationships. The development of new forms of management, the introduction of new equipment and technologies, the use of information and communication technologies require an increase in the level of technological culture of persons with disabilities, which significantly complicates their social and labor adaptation. The problem is so significant that its solution is mandatory and requires a revision of the scientific and methodological support of labor training in the system of special institutions and rehabilitation facilities for people with disabilities. The main tasks of the rehabilitation institution are the comprehensive development of clients' personality, their preparation for independent living on the basis of the formation of knowledge and skills in subjects, which creates the preconditions for their further social and labor adaptation. A component of the general preparation of persons with disabilities for independent work and household activities is labor training in rehabilitation institutions. The work of people with disabilities should promote the development of their motivational sphere and self-awareness, based on which the value attitude to work is strengthened, ideas about the role of work in people's lives are formed, various professions are formed [10].