У статті подано приклади ефективних методичних прийомів і видів діяльності студентів, які допоможуть майбутнім учителям-словесникам опанувати методику навчання шкільного аналізу епічних творів. Обґрунтовано важливість активної позиції філологів на лекційному занятті. Запропоновано низку традиційних і новаторських прийомів і видів навчальної діяльності, у процесі виконання яких майбутні вчителі з пасивних слухачів стають активними учасниками освітнього процесу. Особливу увагу закцентовано на створенні «калейдоскопу» цитат відомих учених про аналіз художнього твору, вирішенні евристичної головоломки, демонструванні рекламного проєкту на визначену тему, створенні буктрейлера до твору. Залучення до проєктної діяльності сприяло стимулюванню й посиленню в студентів позитивної мотивації до навчання, оволодінню дослідницькими методами мислення, формуванню свідомого й творчого вибору альтернативного матеріалу із загалу інформації, виявленню ініціативи щодо інформаційного оформлення теоретичного матеріалу. З пасивних реципієнтів готових знань вони стали суб’єктами навчання, які активно долучалися до спільної наукової діяльності. Важливу роль на лекційному занятті відіграли різні види бесід (проблемно-пошукова, контрольно-корекційна, евристична, бесіда-повторення), за допомогою яких перевірено рівень усвідомлення студентами теоретичного матеріалу про види літературознавчого аналізу, особливості шкільного аналізу загалом та аналізу епічного твору зокрема. Запропоновані новаторські прийоми й види навчальної діяльності студентів поступово інтегрували знання, уміння та навички студентів у комплексне особистісне утворення на основі новітніх досягнень літературознавства й методики викладання зарубіжної літератури, сприяли розвитку критичності мислення, здатності до асоціювання, проведення аналогій, обґрунтованому доведенню власної точки зору. Отже, запропоновані прийоми й види навчальної діяльності зорієнтовані на активну взаємодію викладача-лектора і студентської аудиторії як суб’єктів навчальної діяльності.
The article provides effective techniques and types of students' activity in teaching school analysis of epic works to help intending teachers of literature to master the Teaching Methods in Higher Educational Establishments. The importance of the active attitude of philologists to the lecture is substantiated in the article. A number of traditional and innovative techniques and types of educational activity are suggested, in the process of which intending teachers can become not the indifferent spectator, but active participants during the educational process. Extensive coverage is given to creating a “kaleidoscope” of the famous scientists’ quotes that deal with the analyzing of a literary work, solving heuristic brain-teasers, demonstrating advertisement projects with a definite subject, creating book trailers especially for the piece of work. Involving in the project activity helped to stimulate and strengthen students' positive motivation to learn, enhance research way of thinking, make a conscious and creative choice among alternative materials from the general information, and take initiatives for designing of theoretical material. Accordingly, they become not passive recipients of ready-made knowledge, but subjects of learning, who closely involved in collaborating scientific research. The important role of different types of discussions (problem-searching, checking and correcting, heuristic discussion, repeating), by which the level of students' awareness of theoretical material about the types of literary analysis, school analysis in general and epic analysis in particular, was checked. Gradually the suggested innovative techniques and types of students’ activity integrated students' knowledge, skills and abilities into an integral personal form, based on the latest achievements of Literature Studies and Methods of Teaching Foreign Literature. They also contributed to developing critical thinking, ability to associate, make analogies, give sound reasons for own point of view. Thus, the suggested techniques and types of educational activity were focused on the active interaction of the lecturer and the student audience as the subjects of educational activity.