Розглянуто структуру іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в коледжі, проаналізовано складові частини іншомовної комунікативної компетентності. Представлено й охарактеризовано погляди щодо компонентів структури іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в коледжі. На підставі аналізу підходів вітчизняних та закордонних дослідників щодо структури іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в коледжі виділено чотири основні компоненти, а саме: мотиваційний, організаційно-діяльний, соціолінгвістичний та когнітивно-рефлексивний. Окреслено перспективи подальшого розвитку дослідження щодо змісту зазначених компонентів. Мотиваційний компонент іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в коледжі передбачає оновлення власних потреб та переконань щодо бажання поширювати іншомовну комунікацію шляхом самовдосконалення та самоконтролю, а також бажання підвищити свій емоційний інтелект. Організаційно-діяльна складова частина іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в коледжі враховує алгоритм надання іншомовних комунікативних знань, умінь та навичок у використанні різних джерел інформації, створює сучасні засоби дистанційного спілкування, що покращують зворотний зв’язок між учителем та студентом, міжособистісні взаємини, правила поведінки й етикет іншомовного спілкування. Соціолінгвістичний компонент іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в коледжі відображає майстерність володіння професійно значущою іншомовною лексикою, її граматикою, фонетикою. Цей компонент ураховує потребу майбутніх учителів початкової школи демонструвати знання щодо країни мови, її історії, національної та культурної специфіки, мовної поведінки носіїв мови, спілкування із представниками різних культур. Когнітивно-рефлексивний компонент забезпечує сукупність знань, умінь, навичок, необхідних для іншомовного спілкування у професійній діяльності; уміння висловлюватись із використанням цілісних та логічних виразів різних функціональних стилів, знання норм спілкування та правил діалогу, способів вираження думок та почуттів, уміння оцінювати комунікативну ситуацію, критично аналізувати двостороннє спілкування іноземною мовою, розуміти напрями комунікативного вдосконалення.
The article considers the structure of foreign language communicative competence of the future primary school teacher in the college, analyzes the components of foreign language communicative competence. Views on the components of the structure of foreign language communicative competence of the future primary school teacher in the college are presented and characterized. Based on the analysis of the approaches of domestic and foreign researchers on the structure of foreign language communicative competence of the future primary school teacher in the college, four main components are identified, namely: motivational, organizational, sociolinguistic and cognitive-reflexive. Prospects for further development of the study on the content of the outlined components are outlined. The motivational component of the foreign language communicative competence of the future primary school teacher in the college involves updating their own needs and beliefs about the desire to spread foreign language communication through self-improvement and self-control, as well as the desire to increase their emotional intelligence. Organizational and active component of foreign language communicative competence of the future primary school teacher in the college takes into account the algorithm of providing foreign language communication knowledge, skills and abilities in the use of various sources of information, creating modern remote communication tools that enhance teacher-student feedback, interpersonal regulation relations, rules of conduct and etiquette of foreign language communication. The sociolinguistic component of the foreign language communicative competence of the future primary school teacher in the college reflects the mastery of professionally significant foreign language vocabulary, grammar, phonetics. The component takes into account the need of future primary school teachers to show knowledge about the country of the language, its history, national and cultural specifics, language behavior of native speakers, communication with representatives of different cultures. The cognitive-reflexive component provides a set of knowledge, skills, abilities necessary for foreign language communication in professional activities; ability to express using holistic and logical expressions of various functional styles, knowledge of communication norms and rules of dialogue, ways of expressing thoughts and feelings, ability to assess communicative situation, critically analyze two-way foreign language communication, understand directions of communicative improvement.