Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування медіакомпетентності та критичної медіаграмотності у майбутніх учителів суспільних предметів: психолого-педагогічний аспект

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Богомаз, О. Ю.
dc.date.accessioned 2021-07-15T12:57:07Z
dc.date.available 2021-07-15T12:57:07Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Богомаз, О. Ю. Формування медіакомпетентності та критичної медіаграмотності у майбутніх учителів суспільних предметів: психолого-педагогічний аспект / О. Ю. Богомаз // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т.1). – С. 42-46. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.1.08 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34482
dc.description.abstract Висвітлено змістове наповнення та характеристику поняття «медіакомпетентність» та «критична медіаграмотність». Здійснено широкий аналіз та інтерпретацію досліджень проблеми медіакомпетентності в міжнародних документах та аналіз наукового доробку з цієї теми українських психологів і педагогів. Тема є досить важливою та актуальною в контексті змін в системі освіти на різних рівнях та проблемами, пов’язаними з підготовкою майбутніх вчителів суспільних предметів в закладах вищої педагогічної освіти. Саме тому визначено важливість медіакомпетентності та критичної медіаграмотності, які допоможуть майбутнім вчителям суспільних предметів орієнтуватися в інформаційному освітньому просторі та використовувати достовірну інформацію на уроках в епоху інформаційних технологій і глобалізаційних змін. Проаналізувавши науковий доробок з даної теми, визначаємо дефініцію «критичної медіаграмотності» як основу медіакомпетентності майбутніх вчителів суспільних предметів. Ставимо проблему розвитку медіакомпетентності та критичної медіаграмотності майбутніх вчителів суспільних предметів в процесі професійної підготовки однією з ключових в сучасних реаліях розвитку світу. Розкриття та розуміння суті цих понять навчить критично, а не лише на віру сприймати оточуюче середовище. Щодо суті критичної медіаграмотності, то вона формує у майбутніх вчителів суспільних предметів не лише об’єктивний пошук істини, аналізу й оцінювання інформації, а й високої культури критицизму та толерантності. У висновку статті ми робимо акцент на формуванні критичної медіаграмотності, що допоможе розв’язати проблему фахової підготовки майбутніх вчителів суспільних предметів, яка допоможе підготувати сучасне покоління вчителів до життя в нових інформаційних умовах. ua
dc.description.abstract The content and characteristics of the concept of “media competence” and “critical media literacy” are highlighted. A wide analysis and interpretation of research on the problem of media literacy in international documents and analysis of scientific achievements on this topic by Ukrainian psychologists and teachers. The topic is quite important and relevant in the context of changes in the education system at various levels and the problems associated with the training of future teachers of public subjects. That is why the importance of media competence and critical media literacy is determined, which will help future teachers of public subjects to navigate in the information educational space and use reliable information in lessons in the era of information technology and globalization. After analyzing the scientific achievements on this topic, we define the definition of “critical media literacy” as the basis of media competence of future teachers of social subjects. We pose the problem of the development of media competence and critical media literacy of future teachers of public subjects in the process of professional training as one of the key in the modern realities of world development. Without discovering and understanding the essence of these concepts, it is not possible to learn to critically, and not just faithfully perceive the environment. As for the essence of critical media literacy, it forms in future teachers of social sciences not only an objective search for truth, analysis and evaluation of information, but also a high culture of criticism and tolerance. In the conclusion of the article, we emphasize the formation of critical media literacy, which will help solve the problem of professional training of future teachers of public subjects, which will help prepare the current generation of teachers for life in the new information environment. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject медіакомпетентність ua
dc.subject критична медіаграмотність ua
dc.subject освіта ua
dc.subject майбутній вчитель ua
dc.subject суспільні предмети ua
dc.subject media competence ua
dc.subject critical media literacy ua
dc.subject education ua
dc.subject future teacher ua
dc.subject social subjects ua
dc.title Формування медіакомпетентності та критичної медіаграмотності у майбутніх учителів суспільних предметів: психолого-педагогічний аспект ua
dc.title.alternative Formation of media competence and critical media literacy in future teachers of public subjects: psychological and pedagogical aspects ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу