ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Оліярник, В. І.![]() |
|
dc.contributor.author | Світлик, В. В.![]() |
|
dc.contributor.author | Булатов, О. М.![]() |
|
dc.contributor.author | Боровик, Ю. І.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2021-07-14T07:06:38Z | |
dc.date.available | 2021-07-14T07:06:38Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Оліярник, В. І. Організація освітнього процесу із фізичного виховання під час карантину: проблеми і перспективи / В. І. Оліярник, В. В. Світлик, О. М. Булатов, Ю. І. Боровик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 5 (136). - С. 76-79. - DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2021.5(135).17. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34435 | |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано організацію освітнього процесу із фізичного виховання студентів закладів вищої освіти в умовах карантинних обмежень. Розглянуто погляди дослідників на це питання, викладені в новітній науковій літературі. Визначено дидактичний потенціал технологій дистанційного навчання у формуванні інформаційного освітнього середовища фізичного виховання студентів. Установлено, що перехід від традиційно вживаних до багатовимірних дистанційних форм навчання розширює масштаби використання векторних інформаційних технологій, відкриває нові перспективи розвитку фізичного виховання студентів у системі вищої освіти. Виокремлено та ранжировано фактори організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Доведено, що правильно організований процес фізичного виховання студентів створює умови для саморозвитку й самореалізації, виступає важливим чинником зміцнення імунітету та збереження здоров’я студентської молоді. | ua |
dc.description.abstract | The article substantiates the organization of the educational process of physical education of students of higher education institutions in the conditions of quarantine restrictions. The need for urgent adaptation of the process of physical education to the new challenges that accompany the "quarantine" training, requires solving the problems of pedagogical, methodological and organizational content of the educational process of higher education. The purpose of the study is to identify the main aspects of the organization of the educational process of physical education of students by means of remote technologies. The research is based on the use of a set of general scientific theoretical methods: analysis, synthesis, systematization, generalization. The views of researchers on this issue, set out in the latest scientific literature. The didactic potential of distance learning technologies in the formation of information educational environment of physical education of students is determined. It is established that the transition from traditionally used to multidimensional distance learning expands the use of vector information technology, opens new prospects for the development of physical education of students in higher education. The factors of organization of the educational process in the conditions of distance learning are singled out and ranked. The influence of the latter is multi-vector, which necessitates timely detection and prompt response to them to avoid them if possible. Among the advantages of organizing the educational process of physical education of students by means of distance technologies: the possibility of using leading educational technologies; increasing the efficiency of the educational process by intensifying the process of cognition and interpersonal interactive communication; development of a conscious and motivated approach to classes; the possibility of diversifying the educational process; increasing the efficiency of students' independent work; realization of the educational function of physical culture; development of the need for self-education through the mobility of knowledge and ideas; expanding and updating the role of the teacher, who must coordinate the process of physical development and improvement of students. It is proved that the introduction of new pedagogical technologies of distance learning will change the paradigm of physical education and creates the conditions for the most effective implementation of the opportunities inherent in such forms of physical education. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | фізичне виховання | ua |
dc.subject | студент | ua |
dc.subject | дистанційне навчання | ua |
dc.subject | карантин | ua |
dc.subject | physical education | ua |
dc.subject | student | ua |
dc.subject | distance learning | ua |
dc.subject | physical activity | ua |
dc.subject | quarantine | ua |
dc.title | Організація освітнього процесу із фізичного виховання під час карантину: проблеми і перспективи | ua |
dc.title.alternative | Organization of the educational process of physical education during quarantine: problems and prospects | ua |
dc.type | Article | ua |