Одним з неодмінних умов успішного рішення якої-небудь соціальної проблеми загальнодержавного рівня є наявність досить ясних уявлень про суть її основних причин і формування загальновизнаних, консолідованих уявлень про магістральні шляхи її рішення. Здавалася б, досить тривіальна думка. Однак скрізь при здійсненні спроб рішення таких проблем дана умова ігнорується. Саме це доводиться спостерігати й при здійсненні спроб реформування фізичного виховання студентів і школярів. На перший погляд суть проблем ясна, вони лежать на поверхні: погана матеріальна база, недостатня кількість уроків і т. п. Однак при ближчому розгляді виявляється , що є причини і більш серйозні. До них варто віднести, насамперед, відсутність явних уявлень про те, чого ми хочемо від студентської і шкільної фізичної культури, без чого неможливо прийти до загальної думки про те, якою повинна бути шкільна фізична культура. У результаті у багатьох ці уявлення сильно відрізняються. І тут лихо полягає в тім, що ми виявляємся в ролі “героїв ” відомої байки, що тягнуть віз не просто в різні сторони, а в різні “середовища”, які погано співіснують (освітнє, тренувальне, оздоровче). Аналіз спеціальної літератури показав, що в сучасних дослідженнях і публікаціях приділяється недостатня увага цілеспрямованій розробці ефективних методики, що сприяють якісному формуванню й рішенню освітніх, тренувальних, оздоровчих проблем і виховують всебічно розвинену особистість учнів і студентів на уроках фізкультури.
One of the conditions of successful solution of social question is the existance of clear imaginations about its sense and forming generally known imaginations about solution. It is general thought. But when we search solutions this condition is ignored. It is watched when reforming physical education of students and scholars.
The essence of question is clear: weak material base, not enough number of lessons etcetera. But there are most serious reasons. There are an absence of imaginations about what we want from students’ and school physical culture; without this we cannot understand what it has to be school physical culture. As a result people have different imaginations. We can see complex co – existence of three environments: educational, training and health environments. The analysis of special literature shows that modern investigations and publications pay not enough attention to certain effective methodics which promote qualitative forming and solving educational, training and health questions as well as bring up all – side developed scholars and students when physical education.